جزئیات تازه از بهره‌برداری پروژه غدیر/ جان تازه خوزستان با تزریق آب باکیفیت

جزئیات تازه از بهره‌برداری پروژه غدیر/ جان تازه خوزستان با تزریق آب باکیفیت
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 16:41

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: خوشبختانه پس از افتتاح طرح غدیر تمامی اجزای آن به همراه تاسیسات مربوطه با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار گرفته است و به طور پیوسته در حال انتقال ۱۰ هزار لیتر آب شرب با کیفیت عالی سد دز به شبکه آبرسانی شهرهای هدف هستیم.

العالم_ایران

عباس صدریان‌فر با اشاره به بهره‌برداری کامل از اَبَرپروژه آبرسانی غدیر اظهار کرد: یازدهم شهریورماه سال ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور، پس از تلاش جهادی ۱۰ ماهه، شاهد بهره‌برداری کامل از پروژه عظیم آبرسانی غدیر بودیم.

وی در تشریح جزئیات طرح گفت: خوشبختانه پس از افتتاح طرح غدیر تمامی اجزای آن شامل ایستگاه پمپاژ w۲ و خط انتقال ۲۴۰۰ به همراه تاسیسات مربوطه با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار گرفته است و به طور پیوسته در حال انتقال ۱۰ هزار لیتر آب شرب با کیفیت عالی سد دز به شبکه آبرسانی شهرهای هدف هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در بیان تغییر کیفیت آب شرب در شهرها و روستاهای هدف طرح غدیر افزود: بر اساس آخرین جزئیات ارائه شده از سوی شرکت‌های آب وفاضلاب منطقه، در حال حاضر شبکه آبرسانی شهرهای حمیدیه، رفیع، هویزه، سوسنگرد و روستاهای دشت آزادگان به طور کامل تحت پوشش سامانه جدید قرار گرفته و آب با کیفیت سد دز در شبکه توزیع آنها جاری است.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت آبرسانی شهرهای هدف طرح غدیر، پیش از بهره‌برداری از این اَبرپروژه گفت: شهرهایی که اکنون از آب بسیار باکیفیت سد دز استفاده می‌کنند، پیش از این با مشکل آب شرب کم کیفیت با میزان شوری حدود ۲۰۰۰ مواجه بودند.

صدریان‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی همه شهرهای هدف از آب با کیفیت دز به طور کامل بهره‌مند می‌شوند، گفت: با توجه به فاصله قابل توجه شهرهای تحت پوشش طرح از مبدا تامین از جمله خرمشهر، شادگان، آبادان، دارخوین و اهواز، آب با کیفیت به تدریجطی روزهای آتی به شبکه توزیع این شهرها رسیده و جایگزین آب قبلی موجود در مخازن و شبکه خواهد شد اما روند افزایش کیفیت آب به صورت ملموس در حال اتفاق است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های فنی، به دلیل تخلیه مخازن از آب قبلی و جایگزین شدن آن با آب غدیر، شاهد تدریجی شدن فرایند ارتقای کیفیت آب هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در تشریح آخرین وضعیت تامین آب در شهر اهواز گفت: هم اکنون بخش‌هایی از شبکه توزیع شهر اهواز در تصفیه خانه های ۱ و ۲ به خط انتقال جدید متصل شده که با توجه به وسعت شبکه و مخازن شهر اهواز در حال جایگزینی با آب قبلی هستیم و مردم به تدریج تغییر کیفیت آب را به شکل محسوس مشاهده می‌کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها