افشای رسوایی جنسی و مالی در کنسولگری رژیم صهیونیستی در مغرب

افشای رسوایی جنسی و مالی در کنسولگری رژیم صهیونیستی در مغرب
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 17:42

وزارت خارجه اسرائیل تحقیقاتی را در مورد مظنونان جرایم مالی و جنسی در کنسولگری این رژیم در مغرب آغاز کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، رادیو رسمی اسرائیل که برای اولین بار پرده از رسوایی مالی و اخلاقی در کنسولگری این رژیم در مغرب برداشت، اعلام کرد صحبت‌هایی درباره آزار و اذیت جنسی، سوء‌استفاده از زنان، ناپدید شدن هدایا از مقر کنسولگری و درگیری‌های شدید میان برخی از کارمندان این کنسولگری مطرح می‌شود.

رادیو اسرائیل افزود وزارت خارجه در حال بررسی این ادعاها و شبهات است، زیرا برآوردها حاکی از دست داشتن بسیاری از دیپلمات‌های اسرائیلی در این پرونده و نیز برخی سیاسیون ارشد اسرائیلی در پرونده تخلفات، استعفاها و اخراج‌هاست.

این رادیو اشاره کرد که استعفاها و اخراج‌ها به دلیل آنچه یک منبع آن را "رسوایی‌های مالی" و "سوءاستفاده از نفوذ" در دفتر به منظور دریافت کمک‌های مالی از جامعه یهودی در مغرب و کمک‌های مالی از مقامات، توصیف کرده، بوده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی مغرب، رسوایی مالی و اخلافی در داخل دفتر جدید ارتباطات اسرائیل در رباط، که بعد از عادی‌سازی روابط میان طرفین تاسیس شد، منجر به برکناری برخی مسئولان اسرائیلی در این دفتر شده است.

طبق این افشاگری، وزارت خارجه اسرائیل بسیاری از دیپلمات‌ها و کارکنان در دفتر کنسولگری این رژیم در رباط را برکنار کرده و اسامی ۴ نفر از کسانی‌که برکنار یا مجبور به استعفا شدند، تایید شده است.

گفته می‌شود از دلایل بروز هرج و مرج دیپلماتیک در دفتر ارتباطات اسرائیل در مغرب حضور دیوید گوورین در راس نمایندگی دیپلماتیک تل‌آویو در رباط است که اشراف زیادی به مغرب و تاریخ و خصوصیات این کشور و همچنین مسايل حساس آن، از جمله صحرای غربی و حزب عدالت و توسعه مغرب، ندارد.

پربیننده ترین خبرها