درخواست الجزایر برای از سرگیری گفتگوهای بین مغرب و جبهه پولیساریو

درخواست الجزایر برای از سرگیری گفتگوهای بین مغرب و جبهه پولیساریو
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 18:43

الجزایر خواستار از سرگیری گفتگوهای مستقیم میان مغرب و جبهه پولیسارو برای حل منازعه مربوط به صحرای غربی شد.

العالم - آفریقا

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر،‌ در دیدار امروز بین دی میستورا فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی و رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر ، الجزایر از سرگیری گفتگوهای مستقیم بین مغرب و جبهه پولیساریو را خواستار شد.

بر اساس این بیانیه ،‌ دو طرف دراین دیدار ،‌آخرین تحولات سیاسی مربوط به صحرا و افق های تقویت تلاش های سازمان ملل برای ازسرگیری گفتگوهای مستقیم بین طرف های درگیری (مغرب و جبهه پولیساریو )‌ را با هدف دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه و دائمی و مورد قبول طرفین بررسی کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده ،‌ راه حل مطلوب ، باید تضمین کننده این باشد که مردم منطقه صحرای غربی بتوانند به حق خود در تعیین سرنوشت بر اساس مصوبات سازمان ملل برسند.

فرستاده سازمان ملل به صحرای غربی ، در جریان دومین سفر خود به منطقه دیروز (یکشنبه) با یکی از رهبران جبهه پولیسارو به نام ابراهیم غالی جلسه ای «پشت درب های بسته» در اردوگاه آوارگان صحرا در منطقه تندوف در جنوب غرب الجزایر برگزار کرد.

روز شنبه نیز دی میستورا با «عمار سیدی محمد» نماینده پولیسارو در سازمان ملل و خطری آدوه رئیس هیات مذاکره کننده پولیسارو دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها