شجاعت کرانه باختری و حمام خون رژیم صهیونیستی در جنین

شجاعت کرانه باختری و حمام خون رژیم صهیونیستی در جنین
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 13:21

دو عملیات در یک روز علیه نظامیان رژیم صهیونیستی، بلافاصله تعادل این رژیم را به هم زده و آن را بر آن داشت تا مثل همیشه دست به حمله انتقام جویانه آنهم در جنین بزند. در این حمله که صبح روز سه شنبه به وقوع پیوست، یک نفر به شهادت رسیده و چند نفر دیگر مجروح شدند. نظامیان رژیم صهیونیستی قبل از این هم دست به بازداشت گسترده شهروندان در کرانه باختری زده بودند.

العالم - تحلیل روز

چند ساعت از عملیات گسترده الاغوار علیه رژیم صهیونیستی در روز یک‌شنبه نگذشته بود که عملیات شهادت طلبانه مشابهی نزدیک رام الله به وقوع پیوست و در آن 7 نظامی صهیونیست مجروح شدند، همان شب درگیری های مسلحانه شدیدی در جنین، شهرک قباطیه، اردوگاه العین در نابلس، شهر طوباس به وقوع پیوست؛ همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی برای بازداشت شهروندان به این مناطق حمله کردند، در این حمله یک جوان به نام محمد سباعنه به شهادت رسیده و بیش از 12 فلسطینی مجروح شدند؛ آنها همچنین خانه شهید رعد حازم، عامل عملیات تل آویو در آوریل گذشته را هم منفجر کردند.

با شکست دستگاه های امنیتی و جاسوسی رژیم اشغالگر در جلوگیری از عملیات مقاومت، این رژیم تبلیغات رسانه ای گسترده ای را علیه جنبش های حماس و جهاد اسلامی به راه انداخت و آنها را به دخالت در عملیات های اخیر متهم کرد تا با این ترفند از یک سو شکست های خود را برای جامعه صهیونیسم توجیه کند و از سوی دیگر بهانه ای برای آغاز جنگ و کشتار فلسطینی ها و تصاحب زمین ها و تخریب منازلشان و تعقیب رزمندگان مقاومت یا فعالان به دست آورد.

روشن است که ناآرامی در کرانه باختری تشدید شده و هراس رژیم صهیونیستی از اینکه این ناآرامی به انتفاضه مردمی تبدیل شود، افزایش می یابد؛ لذا به تازگی دست به بازداشت های گسترده افراد به خصوص بازداشت اداری آنها (بدون محاکمه) زد. این در حالی است که سیاست فشار اقتصادی این رژیم بر کرانه باختری پس از سالها بی نتیجه مانده است. از سوی دیگر با افزایش دامنه عملیات های شهادت طلبانه در سراسر کرانه باختری، این رژیم نگران از دست رفتن کنترل اوضاع است و جنایات اخیر آن در جنین در واقع بیانی است از هراس این رژیم از یکی شدن همه جبهه ها در فلسطین و برافروختن آتش انتفاضه.

رژیم اشغالگر می داند که شروع انتفاضه سوم در کرانه باختری خطری است که طومار این رژیم را از داخل می پیچید و موجودیت آن را به خطر انداخته و امنیت و ثبات آن را به خصوص در آستانه برگزاری پنجمین انتخابات در کمتر از چهار سال، به خطر می اندازد. این رژیم به خوبی می داند که تبدیل عملیات مقاومت مسلحانه از عملیات های فردی به عملیاتی منظم و سازمان یافته با مشارکت همه گروه ها و تشکل های فلسطینی – که ظرف 17 سال گذشته از میدان مبارزه دور نگه داشته شده اند – به معنای نابودی قطعی این رژیم است.

پربیننده ترین خبرها