تاکید جانسون بر بحران انرژی و اقتصادی در «سخنرانی خداحافظی»

سه شنبه 15 شهريور 1401 - 11:50

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خداحافظی خود در مقابل ساختمان نخست وزیری بر شرایط دشوار اقتصادی انگلیس و بحران انرژی در اروپا تاکید کرد.

العالم - اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر موقت انگلیس در آخرین سخنرانی خود در این سمت در مقابل خانه شماره 10 خیابان داونینگ و در مقابل صدها خبرنگار به شرایط سخت انگلیس به ویژه در شرایط کنونی بحران انرژی در اتحادیه اروپایی اشاره کرد و گفت: من مطمئنم که لیز تراس(نخست وزیر بعدی) هرکاری که برای عبور از بحران انرژی لازم باشد را انجام خواهد داد.

وی مدعی شد، بحران انرژی در بریتانیا ناشی از جنگ شرورانه روسیه در اوکراین است.

وی تاکید کرد، اگر (ولادیمیر) پوتین فکر میکند که میتواند با قلدری یا باجگیری از مردم بریتانیا موفق شود دچار توهم شده است.

وی در عین حال به شکاف داخلی بریتانیا و مساله استقلال اسکاتلند نیز اشاره کرد و گفت، کسانی که می‌خواهند ملت بریتانیا را از هم جدا کنند هرگز موفق نخواهند شد.

وی با حمایت از لیز تراس افزود: وقت آن رسیده که به سیاست پایان دهیم و همگی پشت لیز تراس بایستیم تا به مردم خدمت کنیم.

جانسون قرار است پس از ترک ساختمان نخست وزیری به اسکاتلند و دیدار ملکه بریتانیا برود و استعفای خود را تقدیم وی کند. پس از دیدار جانسون با ملکه، لیز تراس نیز در اسکاتلند با ملکه الیزابت دوم دیدار و سپس مامور تشکیل کابینه خواهد شد.

لیز تراس وزیر امور خارجه دولت جانسون بعد از ظهر روز دوشنبه با دریافت ۸۱ هزار رأی هم‌حزبی‌هایش به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس انتخاب شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، با توجه به استعفای جانسون و برای جلوگیری از برگزاری انتخابات سراسری پارلمان، اعضای حزب حاکم محافظه‌کار، در میان خود انتخابات برگزار کرده و نخست‌وزیر جدید را انتخاب کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها