زلال قرآن (1340)؛

آیا یاد نعمت های الهی نیز ذکر خداوند محسوب می گردد ؟

آیا یاد نعمت های الهی نیز ذکر خداوند محسوب می گردد ؟
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 22:19

العالم_زلال قرآن

به هدایت آیات زیر:
1 – آیه 3 سوره مبارکه فاطر:
« يَا أَيُّهَا النَّاسُ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَيْرُ اللَّـهِ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَفَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ»
ترجمه: (ای مردم، متذکر شوید که چه نعمتها خدا به شما عطا فرمود، آیا جز خدا آفریننده ‌ای هست که از آسمان و زمین به شما روزی دهد؟ هرگز جز آن خدای یکتا خدایی نیست، پس این مشرکان چگونه شما را (از درگاه حق رو به بتان باطل) می ‌گردانند).
2 – بخش دوم آیه 231 سوره مبارکه بقره:
«... وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنْزَلَ عَلَيْكُمْ مِنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُمْ بِهِ وَاتَّقُوا اللَّـهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ»
ترجمه: (... و به یاد آرید نعمت خدا را که به شما لطف فرمود و (به خصوص نعمت بزرگ) کتاب آسمانی و حکمت الهی را که به شما فرستاد و شما را به اندرز آن بهره‌مند گرداند، و از خدا پروا کنید و بدانید که خدا به همه چیز آگاه است).
از آنجا که نعمت های گوناگون و بی شمار مادی و معنوی الهی هر کدام نشانه ای از رحمت و رافت و شفقت خداوند ارحم الراحمین در حق بندگان است، لذا ذکر و یاد آنها از بهترین وسائل پیوند دهنده روح انسان با خداوند رحمان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها