مسکو: جنگ تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده است

مسکو: جنگ تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده است
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 20:50

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اشاره به اقدامات ضد روسی غرب گفت جنگی تمام عیار علیه مسکو اعلام شده و به صورت ترکیبی در همه زمینه‌ها در جریان است.

العالم_اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت جنگی تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده که به صورت ترکیبی در همه زمینه‌ها در حال انجام است.

وی سه‌شنبه (ششم سپتمامبر) در اشاره به کمک مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در میانه درگیری‌ها در این کشور به نشریه «اینترنشنال افرز» گفت: جدی بودن وضعیت کنونی نباید کوچک شمرده شود. جنگی تمام‌عیار علیه ما اعلام شده که به صورت ترکیبی در جریان است. میزان خصومت مخالفان ما-دشمنان ما-زیاد و غیرعادی است.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، مسکو در مناسبت‌های مختلف هشدار داده که کمک خارجی به کی‌یف فقط درگیری‌ها در اوکراین را تشدید می‌کند و آن را در مسیر درگیری با بلوک ناتو تحت هدا آمریکا قرار می‌دهد.

ریابکوف همچنین گفت که «روسیه همیشه در طول تاریخ خود ثابت کرده که سخت‌ترین آزمایشات را با افتخار پشت سر می‌گذارد و قوی‌تر از آن بیرون می‌آید. این بار هم همینطور خواهد شد».

پیش از این هم وزارت خارجه روسیه در حالی که حمایت‌های غرب از کی‌یف و فشارهای آن علیه مسکو ادامه دارد، درباره مواضع اتحادیه اروپا و تبعات آن ضد امنیت کل قاره هشدار داد. وزارت خارجه روسیه گفت که اروپا درباره نتایج کمک نظامی به کی‌یف فکر نمی‌کند و در حال تلاش برای طولانی کردن این منازعه است. این وزارتخانه خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد، به دلیل اقدامات اتحادیه اروپا در اوکراین، امنیت کل قاره اروپا در خطر قرار گرفته است.

هشدار جدید روسیه در حالی مطرح شد که اخیرا مقام‌های ارشد اروپایی از قبیل «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان بر لزوم تداوم کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به اوکراین تاکید کردند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران اوکراین، همراستا با مواضع ضد روسی آمریکا عمل کرده و ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، به کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی همه‌جانبه از اوکراین روی آورده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را داد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» در منطقه دونباس از اوکراین انجام شد.

رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در اظهاراتی گفت: تراژدی کنونی نتیجه اقدامات رژیم نئونازی و ملی‌گراست که قدرت را در اوکراین در دست گرفت و خصومت‌ها را در دونباس آغاز کرد. ولادیمیر پوتین با بیان اینکه همه تلاش‌های روسیه برای حل مسالمت‌آمیز مشکل با شکست مواجه شد، افزود: وظیفه روسیه است که به مردم دونباس کمک کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها