مجارستان، اتحادیه اروپا را به مخالفت با تمدید تحریم ها علیه روسیه تهدید کرد

مجارستان، اتحادیه اروپا را به مخالفت با تمدید تحریم ها علیه روسیه تهدید کرد
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 09:02

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، همچنان از روابط خوبی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برخوردار است .

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند مجارستان اتحادیه اروپا را تهدید کرده که مانع تمدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه خواهد شد.
خبرگزاری آلمان در گزارشی به نقل از چندین منبع دیپلماتیک نوشت که دولت ملی‌گرای مجارستان با این تهدیدات در پی آن است تا تحریم‌ها علیه سه فرد متمول و پرنفوذ روس لغو شود. آنها عباتند از علی‌شیر عثمانف، پیتر آون و ویکتور راشنیکوف.
دیپلمات‌های اروپایی خاطرنشان کردند که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، همچنان از روابط خوبی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برخوردار است و تاکنون بارها مانع تصویب طرح‌هایی برای گسترش تحریم‌ها علیه مسکو شده است.
اتحادیه اروپا در یک مورد به خاطر مقاومت مجارستان ناگزیر شد تا از تحریم پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه، و در مورد دیگر از تحریم کامل واردات نفت روسیه صرف‌نظر کند.
عثمانف، آون و راشنیکوف در شمار هزار و دویست شخصیتی هستند که اتحادیه اروپا آنها را به دلیل حمایتشان از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحریم و دارایی‌هایشان را مسدود کرده است.
اگر این تحریم‌ها تا روز پانزدهم سپتامبر (24 شهریور) تمدید نشود، منقضی خواهند شد. دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند، اتحادیه اروپا امیدوار است که همه کشورهای عضو این اتحادیه روز چهارشنبه بر سر تمدید تحریم‌ها توافق کنند و از آنجا که تصویب آن مستلزم اتفاق آراست، همین امر مذاکره را ضروری می‌سازد.

پربیننده ترین خبرها