ایران و مسایل جهانی، محور گفت‌وگو «جو بایدن» و «لیز تراس»

ایران و مسایل جهانی، محور گفت‌وگو «جو بایدن» و «لیز تراس»
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 10:36

«لیز تراس» نخست‌وزیر جدید انگلیس در ادامه تماس های خود با سران دولت ها با «جو بایدن» درخصوص موضوعات مورد توجه دو کشور و همچنین برخی از مسائل جهانی و بین المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرد.

العالم_اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلستان در تماسی تلفنی درباره لزوم همکاری واشنگتن و لندن در مسائل بین‌المللی از جمله جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای رایزنی کردند.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن در این تماس انتخاب خانم تراس را به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلستان تبریک گفته است.
طبق این بیانیه، رهبران دو کشور بار دیگر بر «روابط ویژه» بین آمریکا و انگلستان و همچنین تمایل برای «تعمیق بیشتر چنین روابطی» تاکید کردند.
کاخ سفید می‌گوید جو بایدن و لیز تراس «در خصوص اهمیت ادامه همکاری نزدیک در قبال چالش‌های جهانی، از جمله حمایت از اوکراین در برابر روسیه، رسیدگی به چالش‌های چین، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، و تامین انرژی پایدار و مقرون به صرفه بحث و تبادل نظر کردند.»
لیز تراس روز سه‌شنبه پس از دیدار با الیزابت دوم، ملکه انگلستان، رسما کار خود را به عنوان نخست وزیر این کشور آغاز کرد.
تراس که در کابینه بوریس جانسون وزیر خارجه بود در رقابت‌های داخلی حزب محافظه‌کار به‌عنوان رهبر جدید حزب انتخاب شد و طبق قانون به مقام نخست‌وزیری رسید.

پربیننده ترین خبرها