سخنگوی طالبان: احتمال فتنه در افغانستان وجود دارد

سخنگوی طالبان: احتمال فتنه در افغانستان وجود دارد
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 12:15

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، در دانشگاه کابل گفت: احتمال فتنه‌ در افغانستان وجود دارد و حکومت برای جلوگیری از آن تمام تلاش‌ خود را به کار می‌گیرد.

العالم_آسیا

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا)، کنفرانس علمی - پژوهشی تحت عنوان «وضعیت کنونی کشور، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور مقامات ارشد طالبان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان در دانشگاه کابل برگزار شد.

در این کنفرانس «عبدالباقی حقانی» سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، به نقش نهادهای آموزشی در حل مشکلات و چالش های کشور پرداخته و گفت: اینکه مردم مجاهد افغانستان بیش از چهار دهه برای حفظ ارزشهای اسلامی و ملی خود جنگیدند و توانستند استقلال خود را به دست آورند یک افتخار است.

وی همچنین اضافه کرد: اما پس از استقلال نیز مردم با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند، که نقش نهادهای آموزشی و اعضای هیات علمی کشور در رفع این مشکلات حائز اهمیت است.

وی افزود که برای تحکیم پایه های این نظام و حل مشکلات اقتصادی، نیاز است که نهادهای آموزشی کشور با تربیت کادرهای جوان و بهره مندی از منابع معدنی افغانستان را به سوی خودکفایی سوق دهند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، در این کنفرانس در دانشگاه‌ کابل گفت: احتمال فتنه‌ها در کشور وجود دارد و طالبان برای جلوگیری از آن تمام تلاش‌ خود را به کار می‌گیرد.

وی از مردم خواست که در تحکیم پایه های نظام با حکومت همکاری کنند، تا چالش ها و مشکلات افغانستان حل شود.

وی افزود: پس از جنگ در افغانستان چالش ها و فرصت های زیادی وجود دارد که با همکاری و تلاش مشترک نظام و مردم می توان به سمت پیشرفت و توسعه رفت.

همچنین در این کنفرانس دکتر اسامه عزیز، رئیس دانشگاه کابل، در مورد ارزش فعالیت های علمی و پژوهشی نهادهای آموزشی در حل مشکلات جامعه صحبت کرد.

در این کنفرانس تعدادی از حقوقدان ها، پژوهشگران و استادان دانشگاه نیز در مورد حکومت داری اسلامی و نقش شهروندان در نظام صحبت و راهکار ارائه کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها