بررسی طرح‌های امنیتی اربعین در سفر وزرای کشور و دفاع عراق به نجف و کربلا

بررسی طرح‌های امنیتی اربعین در سفر وزرای کشور و دفاع عراق به نجف و کربلا
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 15:08

وزیران کشور و دفاع عراق به منظور بررسی جزئیات طرح‌های امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی، به نجف اشرف و کربلای معلی سفر کردند.

العالم_عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق، امروز (چهارشنبه، ۷ سپتامبر)، از ورود «عثمان الغانمی» وزیر کشور و سرلشکر ستاد «عبدالامیر الشمری» معاون فرماندهی عملیات مشترک به استان نجف اشرف خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فرماندهی عملیات مشترک طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: «این امر به منظور نظارت بر برنامه مراسم اربعین، بازدید از واحدها و اطلاع از اجرای طرح امنیتی ویژه این مراسم، شناسایی و تامین کلیه ضرورت‌ها و الزامات صورت گرفت».

بر اساس این گزارش، الشمری، امروز تاکید کرد: تمام نیازها و ضرورت‌های این مراسم از طریق یک تجهیز نظامی و تلاش اطلاعاتی تامین شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری واع، نوشت که «عناد سعدون» وزیر دفاع عراق، امروز به کربلای معلی سفر کرده است تا در جریان جزئیات اجرای طرح ویژه مراسم اربعین حسینی (ع)، قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، وی در رأس یک هیأت بلندپایه از فرماندهان و افسران ارشد وزارت دفاع امروز با «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی دیدار و درباره اجرای طرح امنیتی ویژه اربعین رایزنی کرد.

هر ساله در ایام اربعین حسینی (ع)، زائران عراقی از نقاط مختلف کشور و نیز زائران کشورهای مختلف از جمله ایران، در قالب کاروان‌های مختلف چه با پیاده‌روی و چه به کمک وسایل نقلیه خود را برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا می‌رسانند. با توجه به ادامه تهدید‌های هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش، امسال نیز همچون سال‌های قبل اجرای طرح های امنیتی مختلفی در نقاط گوناگون عراق برای تامین امنیت زائران اجرا می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها