با وجود تکذیب رئیس ائتلاف «دولت قانون»؛

جریان صدر از مالکی به خاطر فایل‌ صوتی شکایت کرد

 جریان صدر از مالکی به خاطر فایل‌ صوتی شکایت کرد
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 17:38

علی‌رغم تکذیب چند باره صحت انتساب فایل‌های صوتی منتشر شده اخیر به "نوری المالکی" رئیس ائتلاف «دولت قانون» در عراق توسط وی و نزدیکانش، منابع خبری امروز (چهارشنبه) از شکایت جریان صدر از المالکی در این ارتباط خبر دادند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، «نصار الربیعی» دبیرکل فراکسیون جریان صدر (سائرون) شکایتی را علیه نوری المالکی رهبر ائتلاف دولت قانون به دادگاه ارائه کرد.

طبق این گزارش، این شکایت به دلیل انتشار فایل‌های صوتی منتسب به المالکی تنظیم شده است.

الربیعی در این شکایت خواستار صدور حکم بازداشت المالکی و همچنین ممنوع السفر شدن وی شده است.

این شکایت اشاره به فایل های صوتی سریالی منتشر شده منسوب به نوری المالکی دارد که چندی پیش به دست فردی به نام «علی فاضل» در شبکه های اجتماعی دست به دست شد؛ کسی که خود را در توییتر از اهالی رسانه معرفی کرده و ادعا می کند که این فایل های صوتی را در مصاحبه ای با نوری المالکی ضبط کرده است.

دفتر اطلاع رسانی نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون اما چند ساعت بعد از انتشار فایل اولیه در بیانیه ای این فایل های منتسب به المالکی را تکذیب کرد و آن را ساختگی با استفاده از تکنولوژی های چند رسانه ای جدید خواند.

در این بیانیه آمد که آنچه در فایل های صوتی آمده، ایجاد شده از طریق تکنولوژی دیپ فیک است که به آسانی در دسترس قرار دارد و می تواند صدای هر شخصی را با دقت زیاد تقلید کند؛ به طوری که مخاطبان را گول بزند و این ابزارهای هوشمند در بازار موجود است.

المالکی در این بیانیه با بیان اینکه آنچه به وی درباره اهانت به مقتدا صدر منتشر شده، تکذیب می کند، افزود: همچنان مشتاق روابط خوب با سید (مقتدا صدر) و تشکیلات محترم او هستم و امیدوارم که آنچه منتشر شده را باور نکنند زیرا مثل این فایل ها، زیاد به دست من هم می رسد اما آنرا نادیده می گیرم چون می دانم که دست فتنه برای پاره کردن صفوف و ایجاد ناآرامی در کار است.

به گزارش ایرنا، «رحیم العبودی» عضو هیات کل جریان حکمت ملی عراق با اشاره به تلاش ها برای فتنه انگیزی بین شیعیان عراق گفته است که این فایل های صوتی، جعلی و ساختگی به وسیله تکنولوژی های جدید است.

العبودی در مصاحبه ای تاکید کرد که در گفت وگو با کارشناسان چندرسانه ای و متخصصان و تدوینگران به این مساله تصریح شده که فایل های مذکور جعلی است و یکی از دلایل، آن است که مصاحبه ادعایی یاد شده در چند مکان (سه محل مختلف) با صداهای محیطی متفاوتی تولید و جعل شده است.

پربیننده ترین خبرها