رنگ‌پاشی به ساختمان پارلمان انگلیس برای تلنگر به تراس

رنگ‌پاشی به ساختمان پارلمان انگلیس برای تلنگر به تراس
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 18:03

اعضای یک گروه مدافع حقوق حیوانات روز چهارشنبه در آستانه ورود لیز تراس به ساختمان پارلمان برای شرکت در نخستین نشست پرسش‌وپاسخ از نخست وزیر، دروازه و کف خیابان مقابل کاخ وستمینستر را به نشان اعتراض علیه آنچه «ظلم به صنعت لبنیات» خواندند سفیدپوش کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، معترضان در این حرکت اعتراض رنگ‌های سفید را از بطری‌های شیر به دروازه و دیوار ورودی ساختمان پارلمان اسپری کرده و مابقی آن را روی زمین ریختند. هم زمان شش دیگر از معترضان در پل مجاور پارلمان تحصن و با مسدود کردن خیابان ترافیک سنگینی را ایجاد کردند.

پلیس لندن اعلام کرد که ۱۰ نفر را به ظن اخلال در نظم عمومی بازداشت کرده است. اما معترضان می‌گویند که این حرکت اعتراضی بخشی از پویش آن ها در راستای اصلاح رژیم غذایی بشر است.

اعضای گروه موسوم به قیامِ حیوان‌دوستان با صدور بیانیه ای از دولت لیز تراس خواسته‌اند که از انتقال فوری صنایع غذایی به یک سیستم مبتنی بر گیاه‌خواری حمایت کند. «اندرو هوارد» ۶۳ ساله، یک آتش نشان بازنشسته از شهر شفیلد، که در این حرکت اعتراضی شرکت کرد اظهار داشت: «اقدام امروز یک چالش مستقیم برای نخست وزیر لیز تراس است. ما از او می‌خواهیم تا تغییراتی را که می‌دانیم برای مقابله با بحران‌های هزینه‌های زندگی، آب‌وهوایی و محیط زیست لازم است، صورت دهد.»

پارلمان انگلیس چندی پیش نیز صحنه اعتراض گروه دیگری از فعالان زیست محیطی بود. آن‌ها در ادامه اعتراض به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به داخل ساختمان پارلمان انگلیس یورش برده و دست به تظاهرات زدند.

شماری از اعضای گروه قیام علیه انقراض در این حرکت اعتراضی خود را به کرسی رئیس مجلس عوام چسبانده و در اقدامی هماهنگ با معترضانی که در سایر نقاط پارلمان راه یافته بودند، شعار نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی درباره تبعات گرم‌ شدن زدن هشدار داده و نوشته بود: بگذارید مردم تصمیم بگیرند.

یکی از معترضان با انتشار ویدیویی در فضای مجازی گفت: "ما در وضعیت بحران قرار داریم اما اتفاقاتی که هر روز در این ساختمان رخ می‌دهد همه ما را به شوخی گرفته است. ما نمی توانیم به این شکل ادامه دهیم و به روشی جدید برای تصمیم گیری نیاز داریم که در آن صداهای بیشتری شنیده شود. "

به گزارش ایرنا، اعضای گروه قیام علیه انقراض که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند، پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. برخی از آنان پیشتر خود را به نرده منزل رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کرده بودند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن است که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهد که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود. آن‌ها می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به این وعده جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

این در حالی است که افزایش بی‌سابقه گرمانی هوا در تابستان امسال و وقوع آتش‌ سوزی در چندین نقطه از لندن، جان تازه‌ای را به اعتراضات گروه‌های زیست‌محیطی دمیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها