در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق مطرح شد؛

تاکید مخبر برای پیش بینی تدابیر لازم جهت حضور میلیونی و تسهیل در تردد زائران اربعین

تاکید مخبر برای پیش بینی تدابیر لازم جهت حضور میلیونی و تسهیل در تردد زائران اربعین
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 19:48

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تاکید کرد : تمام توانمان را برای تأمین امنیت و ارائه خدمات به زائران به کار خواهیم گرفت.

العالم - ایران - عراق

معاون اول رییس جمهور با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش در عراق، از دولت، ملت و نهادهای قانونی این کشور که با درایت، صبر و حکمت شرایط را مدیریت کردند قدردانی کرد.

محمد مخبر عصر امروز(چهارشنبه) در تماس تلفنی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با بیان اینکه حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه های سیاسی، مذاهب و قومیت ها در عراق مورد تأکید جدی جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: توانمندی دولت عراق در میزبانی و پذیرایی از زائران یکی از نشانه اقتدار این کشور است و تهران هم برای ارائه هرگونه کمک در این زمینه به بغداد آمادگی دارد.

مخبر ضمن قدردانی و تشکر از دولت و مردم عراق به خاطر مهمان نوازی و پذیرایی مناسب از زائران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال دو تفاوت عمده با سال های گذشته دارد؛ یکی جمعیت کثیر زائران است که پیش بینی می شود تعداد زائران به بیش از پنج میلیون نفر برسد و دیگری شدت گرماست که از این بابت نگرانی هایی وجود دارد که می‌توان تدابیر و پیش بینی های لازم برای این موضوعات را اتخاذ کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت تسهیل در حمل و نقل زائران تأکید کرد و افزود: با توجه به گرمای شدید هوا، پیگیری های دولت عراق برای تسهیل در پذیرش زائران در پایانه های مرزی قابل تقدیر است.

مخبر تقویت پایانه های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه های کنترل گذرنامه را با اهمیت دانست و ضمن اعلام آمادگی ایران برای هرگونه کمک در این زمینه، افزود: تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک های درمانی در پایانه های مرزی از جمله مواردی است که باعث سفر راحت تر زائران می شود.

مخبر همچنین از نخست وزیر عراق خواست دستورات لازم برای تسهیل رفت و آمد و رفع ممنوعیت ورود اتباع غیرایرانی را صادر کند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی از آمادگی کامل دولت و نیروهای نظامی و مردمی برای خدمت به زائرین خبر داد و گفت: تمامی نیروهای دولتی و داوطلب سازماندهی شده اند که خدمات لازم را در زمینه حمل ونقل و تأمین نیازهای زوار ارائه دهند.

مصطفی الکاظمی با استقبال از پیشنهادات عملیاتی و اجرایی دکتر مخبر، خاطرنشان کرد: هر چه در توان داشته باشیم در راستای تأمین امنیت و ارائه تسهیلات و خدمات به زائران به کار خواهیم گرفت تا شاهد برگزاری با شکوه مراسم اربعین باشیم.

پربیننده ترین خبرها