بیانیه پایان اجلاس مجلس خبرگان رهبری:

شبه‌افکنی درباره آینده رهبری بی‌معناست/ در روند مذاکرات رفع تحریم‎‌ها منافع مالی کشور تأمین شود/ تقدیر از وزارت امور خارجه برای تعمیق همکاری با همسایگان

شبه‌افکنی درباره آینده رهبری بی‌معناست/ در روند مذاکرات رفع تحریم‎‌ها منافع مالی کشور تأمین شود/ تقدیر از وزارت امور خارجه برای تعمیق همکاری با همسایگان
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 22:08

 مجلس خبرگان رهبری در پایان دهمین اجلاس رسمی خود بیانیه‌ای صادر کرد و در آن از وزارت امور خارجه خواست تا در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها منافع مالی کشور تأمین شود.

العالم - ایران

مجلس خبرگان رهبری در پایان دهمین اجلاس رسمی خود با صدور بیانیه‌ای ضمن تشکر از وزارت امور خارجه برای تعمیق همکاری با همسایگان به ویژه در بعد اقتصادی، از دولت خواست با در نظر داشتن عنصر عزت و مصلحت ملی، در حوزه تعاملات راهبردی جمهوری اسلامی با سایر کشورها دقت لازم را مبذول دارند و در روند «مذاکرات رفع تحریم ها» نیز ضمن تأمین منافع مالی کشور، مراقب کید دشمنان ایران و انقلاب اسلامی و حافظ مصالح ملت ایران که همواره مورد تأکید و عنایت مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است، باشند.

متن بیانیه پایانی دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری«دوره پنجم» به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری در پایان دهمین اجلاس رسمی خود در دوره پنجم که مصادف با ایام محنت آل الله علیهم السلام شده است با سپاس به درگاه خداوند متعال از عموم ملت شریف ایران که با شور و اخلاص حسینی، مجالس و مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام را همراه با محبان اهل بیت علیهم السلام در گوشه و کنار جهان با شکوه تمام برگزار کردند، قدردانی نموده و از خداوند متعال، برگزاری هر چه باعظمت تر مراسم حیات بخش اربعین حسینی را مسئلت دارد و بر موارد زیر تأکید می ‏نماید:

۱. ولایت فقیه و رهبری امت اسلامی که عامل حدوث و بقای انقلاب و نظام اسلامی و از اصول بنیادین قانون اساسی و التزام عملی به آن از بدیهی ترین شاخص های فقه و قانون­مداری است، نماد عظمت، استقلال و وحدت ملی در ایران اسلامی می باشد. بی شک دستیابی به پیشرفت های عظیم در حوزه های مختلف علمی، فناوری، صنعتی و دفاعی در جمهوری اسلامی ایران، امروز مرهون زعامت و رهبری فقیهی عادل، حکیم و مدبر است که در رأس این نظام الهی قرار گرفته است. دشمنان انقلاب اسلامی با درک این واقعیت از آغاز پیروزی انقلاب، همواره با توطئه ‏ها و شگردهای گوناگون به مقابله با اصول و مبانی ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی پرداخته و در صدد تضعیف این جایگاه عظیم برآمده‏اند؛ در حالی که مردم مسلمان ایران با هوشیاری و آگاهی، ضمن دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی، نقشه­های شوم استکبار جهانی و ایادی آنها را نقش بر آب خواهند کرد و این رکن استوار با طرح شبهات مغرضانه و دامن زدن به برخی جوسازی های بی پایه و اساس، تضعیف نمی­گردد. خبرگان رهبری به عنوان معتمدان ملت بر حسب وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود شبهه پراکنی ها را بی معنا دانسته و اعلام می دارد سابقه این مجلس وزین حاکی از توجه به شایسته گزینی و انتخاب اصلح بوده است.

۲. ماهیت و روح انقلاب اسلامی، فرهنگی و زمینه ساز حاکمیت ارزشهای اخلاقی، دینی و تعالی انسانیت می باشد و رشد و سربلندی ایران اسلامی در تمام زمینه‏ ها که مدیون خون هزاران شهید انقلاب اسلامی است از این راه می گذرد. لذا از رؤسای قوای سه گانه، تمامی نخبگان جامعه و نهادهای نظام بویژه رسانه ‏های جمعی و بالأخص صدا و سیما انتظار می ‏رود با توجه به فطرت بشری برای نهادینه کردن و تحکیم آموزه های اسلامی و ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه عنایت شایسته به احکام مسلّم شرعی تلاش نمایند و زمینه هر نوع سوء استفاده را از بین ببرند.

۳. با تقدیر از سران قوا و تلاشهای شبانه روزی دولت خدمتگزار، مردمی، انقلابی و جهادیِ سیزدهم به ویژه رئیس جمهوری محترم که در یک سال گذشته، با سفر به تمام استانهای کشور بی­تکلف در بین مردم حضور یافتند، توفیق روزافزون مسؤولان محترم را از خداوند متعال خواستاریم. بی شک اعلام رضایت مقام معظم رهبری مدظله العالی از اقدامات و دستآوردهای دولت در دیدار اخیر دولتمردان با معظم له، چراغ راه و پشتوانه ای مستحکم برای پیمودن ادامه راهِ خدمت به مردم مخصوصاً دستگیری از محرومان خواهد بود. مجلس خبرگان رهبری از دولت محترم می خواهد با اتکال به ذات اقدس الهی و عمل به آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به ویژه در بعد اقتصادی و معیشتی با اتخاذ تصمیمات کارشناسی در راستای کاهش تورم، ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری، تأمین امنیت غذایی، حل مشکل مسکن و تقویت قدرت خرید مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه تلاش کرده و علاوه بر کسب رضایت الهی، رضایتمندی و روحیه امید مردم را افزون نماید.

۴. مجلس خبرگان رهبری، ضمن تشکر از وزارت امور خارجه برای تعمیق همکاری با همسایگان به ویژه در بعد اقتصادی، از دولت محترم می خواهد با در نظر داشتن عنصر عزت و مصلحت ملی، در حوزه تعاملات راهبردی جمهوری اسلامی با سایر کشورها دقت لازم را مبذول دارند و در روند «مذاکرات رفع تحریم ها» نیز ضمن تأمین منافع مالی کشور، مراقب کید دشمنان ایران و انقلاب اسلامی و حافظ مصالح ملت ایران که همواره مورد تأکید و عنایت مقام معظم رهبری مدظله العالی بوده است، باشند.

۵. با قدردانی از ملت بزرگ عراق که با الهام از مکتب اهل بیت علیهم السلام و مرجعیت شیعه همواره در خدمت آرمانهای بزرگ اسلامی بوده و در طول این سالها در مبارزه با صدام و رژیم اشغالگر آمریکا و داعش و خنثی نمودن توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلامی در صحنه های عزت و وحدت حاضر و نقش آفرین بوده و شهدای فراوان نظیر شهید سرافراز ابومهدی المهندس را تقدیم اسلام و امت اسلامی نموده، امید است در این مرحله نیز با پیروی از مرجعیت بیدار و تفاهم ملی با پیروزی بر نقشه های دشمنان، زمینه های موفقیت و پیشرفت را فراهم کنند تا شاهد ثبات سیاسی و اجتماعی در این سرزمین مقدس باشیم.

۶. مسئله فلسطین و قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است. لذا ضمن تقبیح عادی سازی روابط برخی کشورهای باصطلاح اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید می شود نه تنها هرگونه سازشکاری با دشمنان اسلام و مسلمین بر خلاف مصالح و منافع امت اسلام است، بلکه هوشیاری و تقویت جبهه مقاومت علیه جریان نفوذ رژیم صهیونیستی و حمایت از کشورهای اسلامی همچون یمن، لبنان، سوریه و افغانستان یک تکلیف شرعی و ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.

۷. پیشاپیش هفته دفاع مقدس را گرامی داشته، یاد و خاطره شهیدان جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم بویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین همدانی و دیگر فرماندهان گرانقدر جبهه مقاومت را گرامی می داریم، از افتخارآفرینان قوای مسلح، تجلیل نموده و توفیق روزافزون آنان را از خداوند متعال خواستاریم و اعلام می ‏داریم نیروهای مسلح با بیداری و هوشیاری هر چه تمام ‏تر، مقتدرانه از مرزهای کشور پاسداری و صیانت می‏کنند و هر اقدامی علیه مردم غیور ایران، کوبنده ‏ترین پاسخ را در پی خواهد داشت و هزینه ‏ای سنگین را بر دشمنان تحمیل خواهد نمود.

۸. در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها و شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه قرار داریم. ضمن تقدیر و تشکر از تلاش تمام دست اندرکاران امور آموزشی کشور، انتظار می رود مسؤولان محترم، از این فرصت ارزشمند در جهت رشد و پویایی علمی و کسب دانش و معرفت بیشتر، تلاش نموده و مسائل جوانان و سرنوشت آینده سازان کشور را جدی گرفته و در گام دوم انقلاب اسلامی بر تبیین و ترویج بینش و بصیرت دینی آنها بیفزایند تا شاهد ارتقاء شاخص های علمی، رشد و پیشرفت فناوری و فتح قله های علمی جهان توسط جوانان فرهیخته میهن اسلامی مان باشیم ان شاءالله.

در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی؛ خاصه شهدای گرانقدر یوم الله ۱۷شهریور، با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تجدید پیمان نموده، از خداوند متعال، علو درجات ایشان و طول عمر با عزت رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مد ظله العالی و مجد و عظمت ایران اسلامی و تمامی ملل مسلمان را مسئلت می ‏نمائیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مجلس خبرگان رهبری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها