انجام عملیات هلی‌برن شبانه در منطقه رزمایش اقتدار 1401

انجام عملیات هلی‌برن شبانه در منطقه رزمایش اقتدار 1401
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 09:08

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش از آغاز عملیات هلی‌برن شبانه در این رزمایش خبر داد.

العالم - ایران

امیر سرتیپ دوم کریم چشک سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش از آغاز عملیات هلی‌برن شبانه در این رزمایش خبر داد و گفت: دقایقی پیش عملیات هلی‌برن شبانه یا متحرک هوایی با حضور تیم‌های واکنش سریع ویژه تیپ ۶۵ با پرواز بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی رزمایش آغاز شد.

امیر چشک با اشاره به آغاز عملیات هلی‌برن شبانه در این رزمایش، گفت: این عملیات برای نخستین بار در حجم گسترده و با هماهنگی تیم‌های واکنش سریع ویژه و بالگردهای هوانیروز در حال انجام است.

رزمایش اقتدار 1401 نیروی زمینی ارتش با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، هوابرد، جنگ الکترونیک و با پشتیبانی ترابری هواپیماهای نیروی هوایی ارتش به مدت دو روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان و با هدف ارزیابی و ارتقای میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدات نوین برگزار می شود.

در این رزمایش دو روزه انتقال سریع نیروها از برخی مناطق سرزمینی به منطقه ماموریتی، ارتقای تحرک و جابه جایی تیپ‌های نیروهای ویژه و واکنش سریع، اجرای انواع تاکتیک‌های خلاقانه بومی و مهارت های چندگانه یگان‌های تخصصی، میزان هماهنگی در اجرای عملیات ترکیبی تیپ های حرفه ای و مدیریت صحنه نبرد مطابق با واقعیات صحنه نبردهای اخیر و با رویکرد تمرینی، تهاجمی و تدافعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها