امیر واحدی: هواپیماهای بدون سرنشین تولید داخل وارد مرحله عملیاتی شده اند

امیر واحدی: هواپیماهای بدون سرنشین تولید داخل وارد مرحله عملیاتی شده اند
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 11:40

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اعلام اینکه هواپیماهای بدون سرنشین از فاز شناسایی خارج شده و به فاز عملیاتی وارد شده‌اند، گفت: در آزمایش‌های اخیر نیز توانستیم اهداف را با پهپادها و موشک‌های نقطه زن وزارت دفاع مورد اصابت قرار دهیم.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه دوم شکاری تبریز، امیر سرتیپ حمید واحدی، در حاشیه بازدید از توان رزمی عملیاتی این پایگاه ، اظهار کرد: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین، پیشرفت‌های خوبی انجام داده‌ایم و دو پهپاد بسیار راهبردی و ارزشمند کمان ۱۲ و کمان ۲۲ توسط نیروی هوایی و پهپادهای بسیار خوب دیگر توسط وزارت دفاع ساخته شده است.

وی گفت: در زمینه هواپیمای بدون سرنشین به خودکفایی ۱۰۰ درصد رسیدیم ولی نباید لحظه‌ای در این مسیر بایستیم چرا که یک لحظه ایستادن در این زمینه، عقب افتادن را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه هواپیمای بدون سرنشین جزو اولین‌ها در منطقه هستیم، افزود: توانایی ما روز به روز در حال افزایش است و در آینده‌ای نه چندان دور اخبار خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

امیر واحدی گفت: به تمامی کشورهای همسایه اعلام می‌کنیم که با دکترین دفاعی کشور، هیچ چشمداشتی به کشور دیگری از نظر دفاعی نداریم .

وی با اشاره به این‌که نیروی هوایی ارتش گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور باید همواره آماده فرمان فرمانده معظم کل قوا باشند.

وی در خصوص برنامه ارتش برای بازسازی تجهیزات نیروی هوایی نیز اظهار کرد: ارتش تمامی تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرد.

امیر واحدی گفت: سیستم هواپیماهایی که اکنون در پایگاه‌های نیروی هوایی مستقر هستند به روز شده اند و به سیستم‌های روز دنیا هم‌چون سیستم ناوبری اسلحه، اینسترومنت و تمامی مواردی که امکان ارتقا داشتند، مجهز شده‌اند.

فرمانده نیروی هوای ارتش با اشاره به روزآمد شدن رادارهای هواپیماها، گفت: مهماتی که در هواپیماهای مختلف استفاده می‌شود هم‌چون بمب‌های دور ایستای نقطه زن، موشک‌های دورایستا و موشک‌های هوا به هوا توسط صنعتگران کشور ساخته شده و وزارت دفاع در سیستم تسلیحات و موشک‌های هوا به زمین نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی در خصوص حضور در تبریز نیز اظهار کرد: امروز در تداوم بازدید از پایگاه‌های نیروی هوایی کشور، در پایگاه دوم شکاری تبریز حضور یافتیم تا به همکاران تبریزی خدا قوت بگوییم و فعالیت‌های این پایگاه را از نزدیک بازدید کنیم.

وی افزود: پایگاه دوم شکاری تبریز یکی از پایگاه‌های مهم و استراتژیک کشور بوده و به تعبیری حافظ سر ایران است.

واحدی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای بسیار خوب این پایگاه، ادامه داد: از آذری‌ها هم کمتر از این توقع نداریم چرا که مردم این خطه همواره بسیار فعال و کوشا بوده و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پشتیبان انقلاب بوده‌اند.

وی گفت: همان طور که تبریز شهر اولین‌ها است، در ساخت قطعات و آماده سازی هواپیماهای جنگی نیز اول بوده و پایگاه دوم شکاری تبریز نیز جزو پایگاه‌های بسیار فعال است.

وی ادامه داد: کارکنان فنی و خلبانان پایگاه دوم شکاری در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند و پس از آن نیز با انجام تعمیرات سخت و سنگین هواپیماها توسط خود کارکنان غیور پایگاه، گواهی بر این موضوع است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز قطعه سازی این پایگاه، افزود: این مرکز در سال‌های گذشته پیشرفت بسیار خوبی داشته و در برخی مواقع، قطعات بسیار مهم و گلوگاهی که مجبور به واردات از خارج بودیم را بومی سازی کرده است و باعث افتخار تبریز و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی شده است.

واحدی با اشاره به اینکه پایگاه دوم شکاری تبریز شهدای بسیار بزرگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و نام آن مزین به نام شهید فکوری است، گفت: باید مسئولان کشوری و استانی از این پایگاه بیشتر حمایت کنند چرا که یک پایگاه بسیار مهمی است و باید برای تلاش‌های خلبانان و کارکنان این پایگاه ارزش قائل شویم.

وی اظهار کرد: با همراهی مردم کشور و به خصوص خطه آذربایجان و تبریز که همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند، پرچم جمهوری اسلامی را به دست صاحبش خواهیم سپرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها