گام های واشنگتن در جهت حمایت از تل آویو

گام های واشنگتن در جهت حمایت از تل آویو
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 14:57

محققان بیان می کنند به اعتقاد بایدن جنگ در سوریه هنوز به پایان نرسیده است و بنا به گفته اش، حضور این کشور در سوریه «اشغالگری» محسوب نمی شود، بلکه تلاشی برای بازدارندگی در مقابل داعش است.

العالم - سوریه

پژوهشگران مسائل بین الملل معتقدند آمریکایی ها امروز نمی خواهند عقب نشینی کنند به خصوص پس از بحران اوکراین، حضور آمریکا در سوریه، در مقابل حضور روسیه در این کشور ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

محققان می افزایند که قبل از بحران اوکراین بین واشنگتن و مسکو هم نوایی و هماهنگی وجود داشت، اما اکنون آمریکا علیرغم مذاکرات با ایران، به رژیم صهیونیستی اجازه حمله به سوریه می دهد تا رضایت آن را پس از اعتراضش به توافق هسته ای بدست آورد.

محققان در امور بین‌الملل تاکید می‌کنند که آمریکا تا زمانی که توافق هسته‌ای منعقد شود راحت است و پس از آن ممکن است وضعیت فرق کند.

پژوهشگران سیاسی نیز می گویند که همواره دو رویکرد در سیاست خارجی آمریکا وجود دارد، رویکرد جکسونی و رویکرد ویلسون.

محققان می افزایند که دموکرات ها رویکرد ویلسونی را بر اساس مداخله در مکان های دورافتاده و گسترش قوانین اتخاذ می کنند، برخلاف رویکرد دیگر که بر روی آوردن به اوضاع داخل آمریکا مبتنی است.

محققان سیاسی تاکید می کنند که جهت گیری استراتژیک ایالات متحده و جهان به سمت منطقه اقیانوس های آرام و هند است و منطقه آتلانتیک شمالی دیگر در استراتژی های جهانی اهمیتی ندارد.

پژوهشگران سیاسی تاکید می‌کنند که صهیونیست ها همیشه به خود می‌بالند که آنچه برای آمریکا اهمیت دارد، کاری است که «رژیم صهیونیستی» انجام می‌دهد و نه آنچه دیگران می‌گویند. این مطلب ناشی از تکبر رژیم صهیونیستی، و اهمیت ندادنش به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

در حالی که نویسندگان سیاسی تاکید می‌کنند که صهیونیست ها مجبورند ادعا کنند ایران محور مشکلات است تا به هدفی بزرگتر یعنی نظم بخشیدن به منطقه پس از امضای توافق هسته‌ای دست یابند.

پربیننده ترین خبرها