سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین

سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 16:51

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفری اعلام نشده وارد کی‌یف شد.

العالم_اروپا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در یک سفر از پیش اعلام نشده در حالی که دولت بایدن کمک نظامی جدید بزرگی را به ارزش "بیش از ۲ میلیارد دلار برای اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی که توسط روسیه تهدید می‌شوند"، اعلام کرد، وارد کی‌یف شد.

بلینکن در دیدار با مقامات ارشد اوکراینی گفت که دولت بایدن کنگره را از قصد خود برای ارائه ۲ میلیارد دلار بودجه نظامی خارجی درازمدت به اوکراین و ۱۸ کشور همسایه آن، از جمله اعضای ناتو و شرکای امنیتی منطقه‌ای، آگاه کرده است.

وزارت خارجه آمریکا گفت: از این بودجه دفاعی حدود ۱ میلیارد دلار از آن به اوکراین و بقیه در میان آلبانی، بوسنی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، استونی، گرجستان، یونان، کوزوو، لتونی، لیتوانی، مولداوی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی لهستان، رومانی، اسلواکی و اسلوونی تقسیم خواهد شد.

این وزارتخانه گفت که این بودجه به آن کشورها کمک خواهد کرد تا از طریق تقویت همگرایی نظامی خود با ناتو و مقابله با «نفوذ و تجاوز روسیه»، «در برابر تهدیدهای اضطراری علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کنند».

در این بیانیه آمده است: «این کمک بار دیگر تزلزل ناپذیری ما را نسبت به آینده اوکراین به عنوان یک تعهد دولتی دموکراتیک، مستقل و مستقل و همچنین امنیت متحدان و شرکا در سراسر منطقه نشان می‌دهد.»

کل کمک آمریکا به اوکراین از زمان روی کار آمدن بایدن به ۱۵.۲ میلیارد دلار رسید. مقامات گفتند که هدف از تعهدات جدید نشان دادن این است که حمایت آمریکا از این کشور در برابر تهاجم روسیه تزلزل ناپذیر است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها