دیدار وزیر کشور با نخست وزیر عراق با محوریت پیاده‌روی اربعین

دیدار وزیر کشور با نخست وزیر عراق با محوریت پیاده‌روی اربعین
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 21:10

نخست وزیر عراق امروز میزبان وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او بود و طرفین تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنان را بررسی کردند.

العالم_عراق

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز پنجشنبه میزبان احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او بود.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از دفتر الکاظمی گزارش داد، در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه، راههای تقویت همکاری دوجانبه و حمایت از هماهنگی مشترک در زمینه‌هایی بررسی شد که به سود ملتهای ایران و عراق است.

وحیدی ضمن انتقال سلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به الکاظمی، بر اهمیت تقویت همکاری بین ایران و عراق در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

در این نشست همچنین تلاشهای الکاظمی برای مهار بحران سیاسی کنونی عراق از طریق ابتکار عمل «گفت‌وگوی ملی» بررسی شد تا راهکارهایی پیدا شود که ثبات و امنیت عراق را تضمین کند.

در این دیدار تلاشهای طرف عراقی در زمینه تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنان بررسی بررسی شد.

در همین ارتباط، سرلشگر «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته اربعین در عراق در پاسخ به سؤالی در خصوص شرایط امنیتی در این کشور گفت که نیروهای نظامی و امنیتی عراقی در تمامی مسیرهای زائران مستقر شده‌اند.

الفکیکی در خصوص شرایط گذرگاه‌ها و احتمال بسته شدن آن‌ها به دلیل ازدحام جمعیت نیز گفت که گذرگاه‌ها جز در شرایط هرج و مرج بسته نخواهد شد.

رئیس کمیته اربعین در عراق همچنین به سفر وحیدی به بغداد اشاره کرد و گفت که قرار است ایشان گفت‌و‌گوهایی را با مقامات عراقی برای حل برخی مشکلات زوار ایرانی و تسهیل ورود آن‌ها به خاک عراق انجام دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها