سرکرده داعش در ترکیه به دام افتاد + عکس

سرکرده داعش در ترکیه به دام افتاد + عکس
جمعه 18 شهريور 1401 - 06:14

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پنجشنبه شب اعلام کرد که یکی از سرکرده‌های گروهک تروریستی داعش در کشورش به دام افتاده است.

العالم - ترکیه

به گزارش رسانه‌های ترکیه، اردوغان این فرد را «علی بشار خطاب غزال الصمیدعی» دانست که در داعش به ابوزید یا استاد زید معروف بوده و از مهمترین سرکردگان این گروه تروریستی به شمار می رفته که در ترکیه دستگیر شده است.

از چگونگی بازداشت الصمیدعی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

اردوغان این سخنان را در هنگام بازگشت از سفر سه روزه به منطقه بالکان که روز سه شنبه آغاز شد، در میان خبرنگاران حاضر در هواپیما گفته است.

رییس جمهوری ترکیه تصریح کرد: اداره کل امنیت و پلیس استانبول با همکاری سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه «میت»، عملیات مهمی را علیه گروه تروریستی داعش انجام دادند.

اردوغان گفت: الصمیدعی پس از البغدادی و بدالله قرداش یکی از مهم‌ترین سرکردگان داعش است.

وی افزود: در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز آمده است که وی یکی از سرگردگان این گروه تروریستی بوده است.

اردوغان با اشاره به اینکه ارتباطات این تروریست در سوریه و استانبول از مدت‌ها قبل پیگیری می‌شود، گفت: نیروهای امنیتی کشورمان اطلاعاتی مبنی بر ورود غیرقانونی وی به ترکیه به دست آوردند.

وی تصریح کرد: در پی عملیات موفقیت آمیز نیروهای امنیتی و پلیس، این تروریست در استانبول دستگیر شد. این تروریست داعشی مدارک شناسایی جعلی استفاده کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه در پایان گفت که این تروریست داعشی پس از اتمام بازجویی‌های سازمان اطلاعات ملی و اداره پلیس، با دستور دادستانی کل استانبول به مراجع قضایی ذیربط منتقل شد.

همچنین وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه نیز از دستگیری ۵ سرکرده داعشی پیش از اقدام به حمله تروریستی در این کشور خبر داد.

این پنج سرکرده شامل «رامو محمد الحامد» با نام سازمانی «رامو رمو»، به اصطلاح مسئول امور قضایی گروه تروریستی داعش که از زندان الکف الحسکه آزاد شده بود، ابراهیم الصالح «ابو رسول» به اصطلاح مسئول اطلاعات، حسام داوود «ابو ایوب» به اصطلاح مسئول رسانه‌های اجماعی، احمد الحلو «ابو عبدالرحمن الشامی» به اصطلاح مسئول آموزش، کمی آیدان «ابو رشید» به اصطلاح امام داعش در حین ورود از مرز جرابلس شناسایی و دستگیر شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها