کنگره بین المللی ضد فاشیست ۲۰۲۲ در مسکو؛

سفیر سوریه در روسیه: آمریکا و متحدانش با احیا ایدئولوژی فاشیسم درصدد ادامه دادن جنایات خود هستند

سفیر سوریه در روسیه: آمریکا و متحدانش با احیا ایدئولوژی فاشیسم درصدد ادامه دادن جنایات خود هستند
جمعه 18 شهريور 1401 - 10:03

ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه بر اهمیت یادآوری خطر ایدئولوژی فاشیستی که امروزه در حال افزایش است تاکید و خاطرنشان کرد که برخی تلاش می کنند این جنبش های ضد بشری را احیا کنند و ایدئولوژی فاشیستی را با نام های مختلف مطرح کنند.

العالم_اروپا

به گزارش سانا خبرگزاری رسمی سوریه ، حداد در سخنرانی روز پنجشنبه در کنگره بین المللی ضد فاشیست ۲۰۲۲ در مسکو گفت: جنبه دیگری از فاشیسم وجود دارد که ما در سوریه از آن آسیب های زیادی دیده ایم و آن ایدئولوژی تکفیری تروریستی و خطر گروه های تروریستی افراطی است که در آن ویرانی به بار آوردند، مردم بی گناه را کشتند و کودکان و سالمندان را از روستاها و شهرهای خود آواره کردند.

سفیر حداد افزود: با عزم مردم، شجاعت ارتش و حمایت و کمک متحدان و دوستان در فدراسیون روسیه، این گروه های افراطی را شکست دادیم.

وی با اشاره به اینکه خون فرزندان روسیه در خاک سوریه نه تنها برای دفاع از سوریه یا روسیه، بلکه برای دفاع از تمام بشریت و تمدن بشری مانند نبردهای جنگ بزرگ میهنی در خاک سوریه ریخته شد.

حداد توضیح داد که تلاش نیروهای شیطانی به رهبری ایالات متحده و متحدان غربی آن برای بازتولید این ایدئولوژی نژادپرستانه در این مرزها متوقف نمی شود، بلکه آنها همچنان به دروغگویی و جعل تاریخ و وارونه جلوه دادن حقایق در تلاش برای احیای گرایش های نازی و نژادپرستانه در قلب اروپا با تغذیه و حمایت از گروهک های افراطی در اوکراین و قهرمان نشان دادن جنایتکاران آن‌ها، همانطور که سعی داشتند تروریست‌ های (داعش) و (جبهه‌ النصره) را نشان دهند در سوریه به عنوان مبارزان آزادی و تلاش برای پوشش تمام جنایات نئونازی ها علیه مردم دونباس ادامه می دهند.

حداد خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه به دفاع از مردم دونباس برخاست و بار دیگر ثابت کرد که مردم روسیه از کشور خود دفاع خواهند کرد، همانطور که برادرانشان در سوریه قبل از آنها از کشور خود دفاع کردند. و از این رو موضع سوریه در حمایت کامل از عملیات نظامی ویژه روسیه که در دفاع از مردم دونباس و با هدف ریشه کنی تهدید نئونازیسم از اوکراین و جهان انجام شد

سفیر حداد ابراز اطمینان کرد که روسیه در این نبرد شرافتمندانه پیروز ظاهر خواهد شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها