طالبان با شرکت هوانوردی اماراتی قرارداد 10 ساله امضا کرد

طالبان با شرکت هوانوردی اماراتی قرارداد 10 ساله امضا کرد
جمعه 18 شهريور 1401 - 10:45

طالبان برای خدمات امنیت هوانوردی و خدمات زمینی با شرکت اماراتی قرارداد 10 ساله امضا کرده و گفته است این موضوع پروازهای بین‌المللی به افغانستان را تسهیل می‌کند.

العالم_آسیا

دولت موقت طالبان اعلام کرده است که با یک شرکت امارات متحده عربی موسوم به «گاک» قرارداد خدمات هوایی را امضا کرده است.

این قرارداد در مرکز اطلاعات و رسانه‌های طالبان و در حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر این گروه امضا شده است.

به گزارش مرکز رسانه‎‌های طالبان، ملا برادر در این مراسم گفته است رشد اقتصادی و خودکفایی افغانستان از اولویت‌های اساسی طالبان است.

او افزوده است که حکومت طالبان چند ماه قبل دو قراردادی در بخش خدمات امنیت هوانوردی و خدمات زمینی با شرکت گاک به امضا رسانده که منتج به جمع‌آوری درآمد هنگفت و ایجاد اشتغال شده است.

معاون نخست‌وزیر طالبان گفته است که با عقد قرارداد جدید، پروازهای بین‌المللی به افغانستان بیشتر خواهد شد و بر افزایش تجارت و ترانزیت اثرات مثبت خواهد داشت.

ملا حمید‌الله آخوندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان گفته است که با عقد این قرارداد در بخش استاندارد سازی میدان هوایی، تربیت متخصصین، تأمین مصونیت پروازها و جمع‌آوری درآمد، گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

ابراهیم معروفی، رییس شرکت گاک در این مراسم نیز گفته است که برمبنای مفاد این قرارداد، در بخش ظرفیت‌سازی، تجهیز بخش‌های مورد نیاز و آموزش به کارکنان افغانستان، تلاش خواهد شد.

او گفته است که این شرکت مصمم است ضمن افزایش پروازهای بین‌المللی، تسهیلات و خدمات استاندارد را طبق کنوانسیون‌های جهانی به صادرکنندگان و واردکنندگان فراهم سازد.

براساس این گزارش، ماهیت این قرارداد به‌ صورت مشارکت عامه و خصوصی است که برمبنای آن، شرکت گاک مجموعا مبلغ ۳۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مدت این قرارداد ۱۰ سال است که در شش ماه اول شرکت گاک، در بخش ظرفیت‌سازی و تجهیز بخش‌های مورد نیاز کار می‌کند و سپس، خدمات رهنمود هوایی را عرضه خواهد کرد.

فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان از جمله کابل پیش از تسلط طالبان، توسط نیروهای خارجی مدیریت می‌شدند. در حال حاضر طالبان مدیریت فرودگاه کابل، مزار شریف، هرات و قندهار را به یک شرکت امارات متحده عربی واگذار کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها