گزارش خبرنگار العالم از جزئیات سفر هوکشتاین به لبنان

جمعه 18 شهريور 1401 - 16:38

خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت از دیدار آموس هوکشتاین آمریکایی و میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا خبر داد.

العالم لبنان

خبرنگار العالم در بخش خبری گفت: این نشست با یک ساعت تاخیر از زمان مقرر برگزار شد و تاکنون اطلاعاتی از این دیدار در دست نیست.

وی افزود: آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی با نبیه بری رئیس مجلس در مقر دوم ریاست جمهوری در عین التین دیدار و سپس با نخست وزیر در کاخ حکومتی دیدار خواهد کرد.

خبرنگارالعالم افزود: برخی اطلاعات حاکی است نماینده آمریکا، پاسخ های اولیه و غیرقطعی داشته مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی تا حدودی با خط 23 و میدان قانا موافقت کرده و طرف لبنانی نیز مانند میانجی آمریکایی همچنان به دنبال گرفتن وقت بیشتری است. برخی اطلاعات حاکی از آن بود که وی برای نهایی شدن هرگونه توافقی از طریق مذاکرات غیرمستقیم بین لبنان و اسرائیل در خصوص تعیین مرزهای دریایی، زمان بیشتری می خواهد.

وی افزود: آموس هوکشتاین هیچ سخنانی درباره دیدار با سه نهاد رسمی (ریاست جمهوری،نخست وزیری ، ریاست پارلمان ) نداشت، اما ساعت سه و نیم در فرودگاه بیروت سخنانی می گوید و بیروت را به مقصد قطر ترک می کند، در حالی که سوالاتی درباره اینکه که چرا در این سه نهاد اصلی دولت لبنان سخنرانی نکرده و دقیقا فرودگاه بیروت را انتخاب کرده ، وجود دارد .

پربیننده ترین خبرها