اردوغان: غرب هرگز عملیات درخوری علیه داعش انجام نداد

اردوغان: غرب هرگز عملیات درخوری علیه داعش انجام نداد
جمعه 18 شهريور 1401 - 19:00

رئیس جمهور ترکیه گفت: کشورهای غربی هرگز عملیات درخوری علیه داعش انجام نداده‌اند و در خصوص خرید جنگنده از کشورهایی به غیر آمریکا هشدار داد.

العالم - ترکیه


«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت، کشورهای غربی هرگز عملیات درخوری علیه گروه تروریستی داعش انجام ندادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت، در حالی که کشورهای غربی هرگز عملیات درخوری را علیه داعش انجام ندادند، ترکیه در مقایسه با دیگران بزرگ‌ترین عملیات‌ها را علیه این گروه تروریستی انجام داد.

رئیس جمهور ترکیه درباره قرارداد خرید جنگنده از آمریکا گفت، امیدوار است که واشنگتن، آنکارا را به دنبال کردن مسیری دیگر مجبور نکند زیرا «آمریکا تنها کشور در جهان نیست که جنگنده می‌فروشد».

پیش‌تر قرار بود آمریکا به ترکیه جنگنده اف-۳۵ تحویل دهد اما به بهانه خرید سامانه دفاع موشکی روسی اس-۴۰۰ توسط آنکارا، قرار شد فروش جنگنده‌های اف-۱۶ جایگزین آن‌ها شوند اما همین وعده آمریکا نیز محقق نشده است.

اردوغان در این زمینه گفت، کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و روسیه نیز جنگنده‌های خوبی برای فروش دارند و «ممکن است جنگنده‌های مورد نیاز را از هر کشوری تأمین کنیم. برخی کشورها در حال ارسال پیام در این زمینه هستند».

وی در تأیید اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت، محموله‌های آزاد شده غلات اوکراین، به کشورهای ثروتمند منتقل می‌شوند و کشورهای فقیر از آن‌ها بی بهره مانده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه گفت، در صورت شروع ورود غلات روسیه، ترکیه آمادگی دارد که محموله‌های مربوطه را به کشورهای آفریقایی ارسال کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها