ناتو : جنگ روسیه - اوکراین وارد مرحله حساسی شده است

ناتو : جنگ روسیه - اوکراین وارد مرحله حساسی شده است
شنبه 19 شهريور 1401 - 05:04

دبیرکل ناتو گفت: جنگ مسکو -کی‌یف با بازپس‌گیری نقاطی از اراضی اوکراین از روسیه وارد مرحله حساسی شده است.

العالم-اروپا

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جمعه شب تصریح کرد، حمایت ناتو از اوکراین تاثیری زیادی داشته به طوری که ارتش این کشور در حال پیشروی برای بازپس‌گیری قلمرو خود است.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا گفت: «جنگ در اوکراین وارد مرحله حساسی شده، زیرا نیروهای اوکراین موفق شدند تهاجم روسیه در منطقه دونباس را متوقف کنند و اراضی جنوب و شرق این کشور را پس بگیرند.

وی با بیان اینکه اوکراین و ناتو باید برای مدت طولانی آماده باشند، از متحدان ناتو خواست به حمایت از اوکراین ادامه دهند.

وی تاکید کرد، این حمایت‌ها تغییر بزرگی در نبرد ایجاد می‌کند.

استولتنبرگ افزود: «اگر اوکراین جنگ را متوقف کند، به عنوان یک کشور مستقل وجود نخواهد داشت، بنابراین ما باید به خاطر اوکراین و به خاطر خودمان در مسیر باقی بمانیم.»

بلینکن نیز گفت، مطمئن هستیم که اوکراین در جنگ پیروز خواهد شد زیرا مردم این کشور برای میهن و آینده خود می‌جنگند.

وی افزود، در جریان سفر خود به کی‌یف در روز پنجشنبه، به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اطلاع دادم که آمریکا ۲.۸ میلیارد دلار کمک اضافی از جمله ۶۷۵ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد.

رهبران ناتو در تیر ماه به عنوان بخشی از پاسخ گسترده‌ در مورد حمله روسیه به اوکراین، بر سر بزرگ‌ترین اصلاحات دفاعی و بازدارندگی از زمان جنگ سرد به توافق رسیدند.

این اصلاحات شامل مدل جدید استقرار نیروهای از پیش تعیین شده برای دفاع از کشورهای عضو ناتو، ۳۰۰ هزار سرباز با آمادگی بالا، تجهیزات و انبارهای سلاح از پیش مستقر شده بیشتر در جناح‌های شرقی است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها