تخلیه شهروندان اوکراینی از چند منطقه در خارکیف

تخلیه شهروندان اوکراینی از چند منطقه در خارکیف
شنبه 19 شهريور 1401 - 09:15

مسئول منصوب شده از سوی مسکو برای منطقه «خارکیف» در اوکراین از تخلیه شهروندان چند منطقه خبر داد.

العالم_اروپا

«ویتالی گانچف» مقام منصوب شده از سوی روسیه برای منطقه خارکیف گفت شهروندان سه شهر این منطقه شامل «ایزیوم»، «کوپیانسک» و «ولیکی بورلوک» تخلیه شده اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اوکراین در این منطقه دست به یک ضدحمله غافلگیر کننده زده است.

گانچف خاطر نشان کرد، از شهرهای کوپیانسک و ایزیوم مردم بیشتری تخلیه شده‌اند. او اضافه کرد: ما گزارشی از اینکه شهر ولیکی بورلوک تحت آتش توپخانه قرار گرفته باشد دریافت نکردیم بنابراین از مردم آنجا درخواست شد خانه‌هایشان را برای رفتن به سکونتگاه های ایمن تر ترک کنند.

گانچف بیان کرد، در صورت به مشکل برخوردن برنامه اسکان مجدد مردم تخلیه شده، از مقامات منطقه «بلگورود» در جنوب روسیه درخواست کمک خواهیم کرد.

شهرهای کوپیانسک و ایزیوم به لحاظ لجستیک برای نیروهای ارتش روسیه در منطقه دونباس اوکراین اهمیت حیاتی داشته و به نظر می‌رسد هر دو شهر مستقیما مورد تهدید یک ضدحمله بزرگ اوکراین قرار گرفته‌اند. کی‌یف ادعا کرده در این ضدحمله در روزهای اخیر تا ۵۰ کیلومتری پشت خط مقدم روسیه پیشروی کرده است.

موسسه «مطالعه جنگ» واقع در آمریکا روز جمعه پیش بینی کرد نیروهای اوکراین تا ۷۲ ساعت آینده شهر «کوپیانسک» را باز پس بگیرند.

گانچف در مصاحبه با تلویزیون دولتی روسیه گفت، نیروهای اوکراینی در منطقه خارکیف یک «پیروزی چشمگیر» کسب کرده‌اند که این گفته را می‌توان یکی از اولین موارد اذعان رسمی روسیه بر این ضدحمله دانست.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ۱۴۰۰) به ارتش این کشور دستور آغاز «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین را داد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» در منطقه دونباس از اوکراین انجام شد.

پربیننده ترین خبرها