درخواست گوترش از جامعه جهانی برای کمک به خسارات 30 میلیارد دلاری سیل زدگان پاکستان

درخواست گوترش از جامعه جهانی برای کمک به خسارات 30 میلیارد دلاری سیل زدگان پاکستان
شنبه 19 شهريور 1401 - 09:14

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با سفر به پاکستان و بازدید از مناطق سیل زده این کشور که تا کنون ۱۳۵۵ کشته برجای گذاشته، خواستار کمک های گسترده جامعه جهانی به سیل زدگان این کشور شد.

العالم - آسیا

برپایه گزارش پایگاه خبری ویک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اسلام آباد توسط «حنا ربانی کهر» وزیر مشاور امور خارجه پاکستان و سایر مقامات وزارت امور خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت و با شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و دیگر مقامات دولتی و نظامی این کشور دیدار کرد.

دبیر کل سازمان ملل که در نخستین ساعات دیروز (جمعه) برای سفری دو روزه وارد پاکستان شده است، پیشتر به صورت فراخوان از جامعه جهانی خواسته بود تا برای کمک به سیل زدگان پاکستانی کمک مالی به میزان ۱۶۰ میلیون دلار جمع آوری کنند.

در دیدار گوترش و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، به آثار منفی تغییرات آب و هوایی اشاره شد. گوترش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شهباز شریف در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، خطاب به جامعه بین المللی اظهار داشت برآورد خسارت ها در پاکستان به 30 میلیارد دلار می‌رسد، این کشور به حمایت مالی عظیم نیاز دارد.

شریف نیز به نوبه خود، اعلام کرد پاکستان به مقدار زیادی بودجه برای امدادرسانی نیاز دارد.
گزارش‌ها حاکی است تعداد قربانیان سیل در پاکستان به ۱۳۵۵ و آمار مجروحین نیز به بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است، سیل همچنین به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار منزل مسکونی خسارت وارد کرده و ۳۳ میلیون نفر به تحت تاثیر سیل قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها