لبنان، جاسوس موساد، پزشک بیمارستانی در استکهلم را در فرودگاه بیروت دستگیر کرد

لبنان، جاسوس موساد، پزشک بیمارستانی در استکهلم را در فرودگاه بیروت دستگیر کرد
شنبه 19 شهريور 1401 - 10:30

نیروهای واحد اطلاعات دستگاه امنیت داخلی لبنان یک تبعه سوری را که برای سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل موسوم به "موساد" جاسوسی می کرد، دستگیر کردند.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش روزنامه الاخبار لبنان، این تبعه سوری پزشک بیمارستانی در استکهلم سوئد بود و ماه اوت از راه فرودگاه بیروت وارد لبنان شده بود و برای رژیم اسرائیل جاسوسی می کرد.

این پزشک پس از آن تحت پیگرد قرار گرفت که افسران واحد اطلاعات دستگاه امنیت داخلی لبنان حساب های الکترونیک بکار رفته توسط افسران نهادهای جاسوسی رژیم اسرائیل را مورد پیگیری قرار دادند. این افسران صهیونیست از طریق این حساب ها با مزدوران و جاسوسان خود که در گذشته بازداشت شدند، ارتباط برقرار می کردند.

طی پیگیری به عمل آمده، فرد خاصی شناسایی شد که از شماره تلفن های سوری و سوئدی استفاده می کرد که طی سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ با سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل "موساد" ارتباط داشتند و بعدها مشخص شد که این شماره ها در فرودگاه بین المللی بیروت فعال هستند.

این پزشک از سوئد به بیروت می آمد و سپس از راه زمینی رهسپار سوریه می شد و برای موساد جاسوسی می کرد.

واحد اطلاعات دستگاه امنیت داخلی لبنان دستگاه قضائی لبنان را در جریان این امر قرار داد و بدین ترتیب از نهاد امنیت سفارت خانه ها خواسته شد تا وی را در هنگام ترک کردن فرودگاه بیروت دستگیر کنند. این شخص سوری که در سال ۱۹۹۶ در لاذقیه سوریه به دنیا آمده است، تحویل واحد اطلاعات دستگاه امنیت داخلی لبنان داده شده است.

پربیننده ترین خبرها