روایتگری نشریه پولیتیکو از افول هژمونی آمریکا

روایتگری نشریه پولیتیکو از افول هژمونی آمریکا
شنبه 19 شهريور 1401 - 12:00

نشریه پولیتیکو در گزارشی کمبود نیروی کار متخصص در مشاغل با فناوری پیشرفته از جمله صنایع نظامی آمریکا را عامل خطرناکی برای تامین سلاح متحدان واشنگتن توصیف کرد که می‌تواند قابلیت کمک نظامی به اوکراین را از آنها سلب نماید.

العالم_آمریکا

این نشریه آمریکایی جمعه شب در گزارشی که به طور ویژه به وضعیت نیروی کار در یک پارک صنعتی در ایالت آرکانزاس اشاره داشت، نوشت: گفتگو با مدیران صنعت دفاعی، رهبران تجاری و سیاسی و ساکنان قدیمی، تصویری از چالش سراسری کمبود نیرو در مشاغل با فناوری پیشرفته و پردرآمد را نشان می‌دهد.

پارک صنعتی هایلند در شهر کامدن در جنوب آرکانزاس که میزبان شرکت‌های دفاعی سرشناس از جمله لاکهید مارتین و ریتان است به شدت با کمبود نیروی متخصص مواجه است و از نقطه نظر پولیتیکو، ضعف بلند مدت در نیروی کار آمریکا می‌تواند به طور بالقوه عواقب جدی بر قابلیت متحدان واشنگتن برای کمک به اوکراین داشته باشد و اقدامات جهت تامین مجدد نیروها در صورت وقوع یک درگیری جدید را به تاخیر بیاندازد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، این یکی از دلایلی است که رهبران صنعت دفاعی به کنگره هشدار داده‌اند که ممکن است چندین سال برای جایگزینی برخی از ذخایر تسلیحاتی که تمام شده‌اند، زمان نیاز باشد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که آمادگی نیروهای ایالات متحده برای بازدارندگی روسیه یا چین در نهایت آسیب ببیند.

در اوایل هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی از وضعیت زنجیره تامین، هشدار داد که تا سال ۲۰۳۰ بخش تولید ایالات متحده ۲.۱ میلیون کمبود نیرو خواهد داشت که شامل کمبود ۳۸۳ هزار کارگر بسیار ماهر است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها