آمار مهاجران غیرقانونی در اتحادیه اروپا رکورد زد

آمار مهاجران غیرقانونی در اتحادیه اروپا رکورد زد
شنبه 19 شهريور 1401 - 13:47

آژانس حفاظت از مرزهای اروپا (فرانتکس) گزارش داد، در یک بازه ۸ ماهه بین ژانویه تا اوت سال جاری، تعداد مهاجران غیرقانونی که وارد مرزهای اتحادیه اروپا شده‌اند، به رقم بی‌سابقه‌ای از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است.

العالم_اروپا

تارنمای فرانتکس عنوان کردد: بر اساس محاسبات اولیه، در هشت ماه اول سال ۲۰۲۲ تقریبا ۱۸۸ هزار و ۲۰۰ ورود غیرقانونی مهاجران در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

این تعداد از ورودهای غیرقانونی مهاجران افزایش ۷۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

این گزارش افزود: در ماه اوت کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۳۲ هزار عبور مرزی غیرقانونی را به ثبت رساندند که ۳۵ درصد بیشتر از همین ماه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

بر اساس این گزارش، بالکان غربی همچنان فعال‌ترین مسیر مهاجرت به اتحادیه اروپا است و در ماه اوت، ۱۵ هزار و ۹۰۰ مورد مهاجر غیرقانونی بازداشت شدند که ۱۴۱ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بوده است. تعداد بالای عبور مهاجران غیرقانونی از مرزها را می توان به تکرار تلاش برای عبور از مرزها از سوی مهاجرانی ربط داد که تاکنون در بالکان غربی حضور داشته اند.

همچنین فشارها در مسیر مدیترانه مرکزی بالا است و ورود روزانه مهاجران فشارهایی را بر ظرفیت پذیرش در ایتالیا وارد کرده است.

فرانتکس افزود: افرادی که از اوکراین فرار می کنند و از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد اتحادیه اروپا می شوند، بخشی از ارقام ورود غیرقانونی شناسایی شده، نیستند. بر اساس آخرین داده های این آژانس، از زمان آغاز جنگ، ۸.۸ میلیون شهروند اوکراینی از اوکراین وارد اتحادیه اروپا شده اند. همزمان تعداد قابل توجهی از اتباع اوکراینی به کشور خود بازگشته اند.

تعداد مهاجران غیرقانونی که با قایق‌های کوچک به دنبال عبور از کانال مانش به سمت انگلیس بودند، همچنان بالا باقی مانده است و بیش از ۴۰ هزار نفر را در برگرفته است که این رقم شامل تلاش برای عبور از مرز و عبور از مرز بوده است.

این تعداد افزایش ۸۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد.

تعداد بالای عبور از مرزها در ماه آگوست، بیشتر به شرایط آب و هوایی و تأثیر احتمالی برنامه مهاجرتی جدید انگلیس مربوط می شود.

با توجه به افزایش فشار بر مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، فرانتکس بیش از دو هزار و ۳۰۰ نیرو را در مرزها مستقر کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها