تظاهرات مراکشی ها علیه عادی سازی روابط با صهیونیست ها پس از رسوایی جنسی سفیر رژیم اشغالگر+ ویدیو

شنبه 19 شهريور 1401 - 15:33

مراکشی ها به دنبال رسوایی جنسی سفیر رژیم صهیونیستی، در مقابل ساختمان پارلمان در رباط، پایتخت این کشور، علیه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تظاهرات کردند.

العالم - مراکش

به گزارش خبرنگار العالم، بار دیگر حامیان آرمان فلسطین و مخالفان عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در خیابان های رباط پایتخت مراکش (مغرب) تظاهرات کردند.

ده ها تن از مراکشی ها در اعتراض به عادی سازی روابط با رژِیم صهیونیستی و محکوم کردن رسوایی جنسی سفیر اسرائیل در مراکش، در مقابل ساختمان پارلمان تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی در محکومیت برقراری روابط بین رباط و تل آویو، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

رادیو اسرائیل پیشتر گزارش داده بود که هیئتی از وزارت امور خارجه برای بررسی اتهامات سوء استفاده جنسی علیه دیوید گوورین سفیر این رژیم در مراکش، به رباط اعزام شده است.

به گفته رسانه های اسرائیلی، گوورین غیر از اتهامات سوء استفاده از زنان محلی، آزار و اذیت جنسی و هتک نجابت زنان با اتهامات دیگری نیز مواجه است. به همین خاطر تحقیقات در این باره بر روی یک سری اختلاس های مطرح شده به ویژه ناپدید شدن هدیه پادشاه مراکش به مناسبت سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی که به کابینه تحویل داده نشده، نیز متمرکز است.

عبدالقادر علمی، هماهنگ‌کننده گروه اقدام ملی فلسطین گفت: برای ابراز خشم خود از رسوایی بزرگ سفیر رژیم صهیونیستی و محکوم کردن آن تظاهرات کردیم.

سعدیه والوس، یکی از اعضای جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین، اظهار کرد: صهیونیست نیامده تا چیزی به ما بدهد، بلکه به سراغ ما آمد تا زمین های ما را بگیرد و به دختران کشورمان تجاوز کند. پروژه صهیونیست ها در کشور ما فقط همین است."

مراکش در سال 2000 پس از انتفاضه دوم فلسطین، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد، اما در سال 2020، از امارات، بحرین و سودان الگو گرفت و به عنوان چهارمین کشور عربی اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد. این اقدام توسط ایالات متحده، در ازای به رسمیت شناختن "حاکمیت" بر صحرای غربی صورت گرفت.

عادی سازی با هجوم منظم هیئت های صهیونیستی به مراکش به عنوان گردشگری همراه بود. وزیر امور خارجه مراکش در آغاز سال جاری در چارچوب اجلاس سران ایالات متحده و کشورهای عربی، برای عادی کردن روابطش با رژیم صهیونیستی از فلسطین بازدید کرد.

پربیننده ترین خبرها