اربعین حسینی؛

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق: بیش از دو میلیون زائر ایرانی تاکنون وارد عراق شده‌اند

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق: بیش از دو میلیون زائر ایرانی تاکنون وارد عراق شده‌اند
شنبه 19 شهريور 1401 - 17:01

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، اعلام کرد که تا امروز، بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای مراسم اربعین، از طریق گذرگاه‌های زمینی وارد خاک این کشور شده‌اند.

العالم ـ عراق

سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، امروز (شنبه، ۱۰ سپتامبر) اعلام کرد که شمار زائران ایرانی که تاکنون وارد عراق شده‌اند، از دو میلیون نفر فراتر رفته است.

«عمر الوائلی» رئیس این سازمان در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد که سازوکار ورود زائران از طریق‌ گذرگاه‌های مرزی در چارچوب طرح عالی امنیتی تحت نظارت وزیر کشور تصویب شد. اقدامات لازم بر اساس سازوکار تصویب شده انجام می‌شود که شامل بازرسی کلیه زائران در هنگام ورود و همچنین مهر گذرنامه است و زائران صرفاً با سند رسمی تایید شده اداره گذرنامه وارد خاک عراق می‌شوند.

وی افزود: از طرف ایرانی خواستار ارسال دسته دسته زائران هستیم نه اینکه زائران را یکباره اعزام کند؛ زیرا سلامت و ایمنی زائران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین از آنها می‌خواهیم به تعداد تعیین شده بین دو طرف که در توافقنامه امنیتی عراق و ایران ذکر شده، پایبند باشد.

الوائلی با اشاره به هماهنگی بالا میان مقامات مرزی، وزارت کشور، فرماندهی مشترک و استانداری‌ها در عراق توضیح داد که تا کنون بیش از دو میلیون زائر ایران از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد عراق شده‌اند و این می‌طلبد که موضوع کاملا تحت کنترل و بررسی باشد.

به گزارش ایرنا، سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق پیشتر اعلام کرده بود که عملیات ورود زائران از چهار گذرگاه مرزی منذریه (خسروی)، زرباطیه (مهران)، الشیب (چزابه) و شلمچه با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با حجم بالایی انجام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها