حضور جنجالی یک روزنامه‌نگار الجزایری در تلویزیون صهیونیستی

حضور جنجالی یک روزنامه‌نگار الجزایری در تلویزیون صهیونیستی
شنبه 19 شهريور 1401 - 19:58

حضور یک روزنامه‌نگار الجزایری به عنوان مهمان برنامه‌ای در تلویزیون“ “news 124 رژیم صهیونیستی موجی از خشم و اعتراضات فعالان مجازی در الجزایر را برانگیخت.

العالم- آفریقا

به گزارش العالم به نقل از رای‌الیوم، عبدو سمار روزنامه‌نگار الجزایری با شرکت در برنامه مغرب که از تلویزیون عبری‌زبان news 124 پخش می‌شد، میهان این شبکه صهیونیستی شد.

عبدو سمار که از پاریس مهمان این برنامه بود، به عنوان روزنامه‌نگار و موسس وب‌سایت خبری فرانسوی‌زبان الجزیره پارت معرفی شد.

این تلویزیون اسرائیلی در برنامه مغرب به بحران جاری میان رباط و تونس پرداخت؛‌ بحرانی که در نتیجه استقبال رسمی قیس سعید رئیس‌جمهوری تونس از رهبر جبهه پولیساریو، در حاشیه هشتمین اجلاس سران مجمع همکاری ژاپن و آفریقا (TICAD)، تشدید شده است.

یک روزنامه‌نگار مراکشی به نام سعید عفاسی که در نیوز 124کار می‌کند نیز در این برنامه شرکت داشت که به لهجه مغربی صحبت می‌کرد.

صاحب این شبکه تلویزیونی عبری‌زبان یک تاجر صهیونیستی به نام پاتریک دراما است که در جولای ۲۰۱۳ از طریق استودیوی اصلی در تل‌آویو شروع به کار کرد. این تلویزیون همچنین دفاتری در آمریکا، فرانسه و امارات دارد.

حضور عبدو سمار در این شبکه تلویزیونی خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی در الجزایر را برانگیخته است و بسیاری این اقدام او را محکوم کرده‌اند.

رضا الجزایری در حساب شخصی خود در توییتز، از این روزنامه‌نگار به شدت انتقاد کرده و نوشته است:‌بالاخره عبدو سمار به آغوش صهیونیست‌ها می‌رود و با حضور در تلویزیونی صهیونیستی، از الجزایر انتقاد، و از مغرب و رژیم ننگین آن دفاع می‌کند.

بسیاری از کاربران الجزایری نیز روزنامه‌نگار سمار را به مزدوری و وطن‌فروشی متهم کرده و می‌گویند که او تمام خطوط قرمز الجزایر را زیر پا گذاشته و علنا به آغوش رسانه‌های صهیونیستی رفته است.

پربیننده ترین خبرها