اغلب آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ را در انتخابات 2024 ببینند

اغلب آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ را در انتخابات 2024 ببینند
شنبه 19 شهريور 1401 - 20:41

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد از هر ده آمریکایی شش نفر نمی‌خواهد ترامپ بار دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شود.

العالم - آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده از هر ۱۰ آمریکایی شش نفر نمی‌خواهد ترامپ بار دیگر وارد رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری شود و همچنین ظاهراً تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگان مستقل آمریکایی به او پشت کرده‌اند.

این نظرسنجی که توسط برنامه NewsHour شبکه پی‌بی‌اس، رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) و موسسه ماریست انجام شده نشان داد ۶۱ درصد آمریکایی‌ها نمی‌خواهند ترامپ را در انتخابات سال ۲۰۲۴ ببینند.

به گزارش «نیوزویک»، بر اساس نتایج به دست آمده، در حالی که حمایت از انتخاب مجدد ترامپ از دسامبر ۲۰۲۰ تغییر نکرده، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت جمعیت کلیدی مستقل‌ها را از دست داده است. این نظرسنجی نشان داد فقط ۲۸ درصد مستقل‌ها معتقدند ترامپ باید دوباره نامزد شود، در حالی که بیش از دو سوم (۶۷ درصد) می‌گویند او نباید این کار را بکند.

نظرسنجی خروج از محل رای‌گیری بعد از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نشان داده بود ۴۱ درصد مستقل‌ها به ترامپ در مقابل بایدن رای داده بودند که به این معناست که رئیس‌جمهور سابق آمریکا از زمانی که قدرت را ترک کرده، دچار کاهش حمایت در بین این گروه از رای‌دهندگان آمریکایی شده است.

«جیم هالادی» رای‌دهنده مستقل از کارولینای شمالی به پی‌بی‌اس گفت یکی از کسانی است که در انتخابات ۲۰۲۰ به ترامپ رای داد اما حالا دیگر از او حمایت نمی‌کند زیرا وی برخی کارهای «در حد احمقانه» مثل خارج کردن اسناد طبقه‌بندی شده از کاخ سفید و نگهداری آن‌ها در عمارتش و ظاهراً تحریک حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا را انجام داده است.

وی افزود: فکر نمی‌کنم بتواند پیروز شود. فکر نکنم بتواند حزب جمهوری‌خواه را کنار هم نگه دارد و انتخابات را ببرد. فکر می‌کنم افراد زیادی از او می‌ترسند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حتی رای‌دهندگان مستقل بیشتری (۷۸ درصد) فکر می‌کنند اگر ترامپ متهم به جرمی شود، نباید دوباره نامزد انتخابات شود. ترامپ در تعدادی از تحقیقات از جمله تحریک حمله به کنگره، مداخله احتمالی در انتخابات در ایالت جورجیا و تحقیقات فدرال در خصوص سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده و ممانعت احتمالی از عدالت، با اتهامات احتمالی مواجه است.

در همین نظرسنجی، ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها گفتند با نامزدی دوباره ترامپ در صورتی که به جرمی متهم شود، مخالفت می‌کنند. در حالی که ۶۱ درصد جمهوری‌خواهان گفتند حتی اگر متهم شود، خواستار نامزدی او در انتخابات هستند. در مجموع، ۴۴ درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی بعد از آن که جعبه‌های انساد طبقه‌بندی شده در عمارت ترامپ یافت شد، گفتند کار او غیرقانونی بوده است.

«لی ام. میرینگوف» مدیر مؤسسه افکار سنجی ماریست گفت: رئیس‌جمهور سابق در حال شکست در نبرد با افکار عمومی در این خصوص است که آیا با بردن اسناد دولتی به مار-ئه-لاگو کار بدی انجام داد یا خیر. اما هسته اصلی حمایت از وی صرف‌نظر از نتیجه تحقیقات بدون تغییر باقی می‌ماند.

بازرسان فدرال اخیراً پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید برده بود. پس از آن، «آوریل هِینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به مجلس نمایندگان این کشور اطلاع داد که خطر بالقوه افشای اسناد کشف شده در ویلای رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا را ارزیابی خواهد کرد.

برخلاف نظرسنجی‌های گذشته، اخیراً همچنین نظرسنجی «یاهو نیوز» و موسسه افکارسنجی «یوگاو» نشان داد ۴۸ درصد رای‌دهندگان ثبت شده گفتند اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز برگزار شود، رای خود را به نفع بایدن می‌دهند، در حالی که ۴۲ درصد گفتند به ترامپ رای می‌دهند. بایدن در نظرسنجی مشابه ماه اوت هم با سه درصد در مقابل ترامپ پیشتاز بود.

دونالد ترامپ تاکنون قصدش برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به طور رسمی اعلام نکرده است. در حالی که طبق گزارش‌ها، جو بایدن اوراق رسمی ثبت‌نام خود به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا را نزد کمیسیون فدرال انتخابات این کشور ثبت کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها