کشور میزبان منافقین باز هم مدعی حمله سایبری شد

کشور میزبان منافقین باز هم مدعی حمله سایبری شد
شنبه 19 شهريور 1401 - 20:45

دولت آلبانی روز شنبه بار دیگر مدعی شد که هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

العالم - اروپا

وزارت کشور آلبانی روز شنبه گفت که این کشور بار دیگر هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت کشور آلبانی آمده است: «سامانه‌های رایانه‌ای پلیس ملی روز جمعه هدف حملات سایبری قرار گفته و این حمله توسط همان عاملی صورت گرفته که در ماه جولای سامانه‌های دولتی و عمومی آلبانی را مورد حمله قرار داده است».

آلبانی مدعی است که حملات هکری ماه جولای از سوی ایران انجام شده است.

دولت آلبانی روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ایران را به حمله سایبری به زیرساخت‌های خود متهم کرد. تیرانا با اعلام قطع روابط سیاسی با ایران، به دیپلمات‌های ایرانی مهلت داد تا ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند. وزارت امور خارجه ایران این اقدام دولت آلبانی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام دولت آلبانی و با مردود شمردن ادعاهای بی‌اساس مطرح‌ شده از سوی این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران، تصمیم این کشور به قطع روابط سیاسی با کشورمان بر اساس چنین ادعاهای بی پایه‌ای را اقدامی نسنجیده و فاقد دوراندیشی در روابط بین‌المللی خواند.

آلبانی در سال ۱۳۹۷ نیز اقدام به اخراج دو دیپلمات ایرانی از جمله «غلامحسین محمدنیا» سفیر ایران در تیرانا به اتهام واهی به خطر انداختن امنیت این کشور کرده بود. از آن زمان به بعد، سفارت ایران در آلبانی در سطح کاردار اداره می‌شد.

ساعتی بعد از مخابره ادعای تیرانا علیه ایران، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای به حمایت از اتهامات ضد ایرانی آلبانی پرداخت و اعلام کرد: «ایالات متحده به شدت حمله سایبری ایران به آلبانی، متحد ما در ناتو را محکوم می‌کند.»

به گزارش فارس، آلبانی میزبان حدود دو هزار عضو گروهک تروریستی منافقین است که پس از برچیده شدن اردوگاه‌‌هایشان در عراق، به آلبانی منتقل شده و در این کشور حضور دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها