گزارش خبرنگار العالم از راهپیمایی باشکوه اربعین در مسیر نجف به کربلای معلی + ویدیو

گزارش خبرنگار العالم از راهپیمایی باشکوه اربعین در مسیر نجف به کربلای معلی + ویدیو
شنبه 19 شهريور 1401 - 22:20

خبرنگار اعزامی شبکه العالم گزارش داد هزاران نفر از عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام همچنان در مسیر کربلای معلا گام بر می دارند تا زیارت اربعین حسینی (ع) را به جای آورند و با آرمان های آن حضرت تجدید پیمان کنند. 

العالم ـ عراق
فاطمه بویره خبرنگار شبکه العالم که در مسیر نجف به کربلا گزارش داده است، خاطرنشان کرد همه مسئولان ایرانی و عراقی دست به دست هم داده اند تا زوار اربعین در کمال آرامش و آسایش مسیر کربلای معلا را طی کنند و خود را به گنبد و بارگاه اباعبدالله الحسین علیه السلام برسانند و به آن حضرت سلام کنند و با آرمان هایش تجدید پیمان نمایند.
وی افزود همه امکانات رفاهی از جمله استراحتگاه ها در مسیر پیاده روی اربعین برای زائران فراهم شده است و خادمان حسینی در مسیر راهپیمایی زائران با غذای گرم و آب و شربت گوارا از زائران پذیرایی می کنند.
بنابر گزارش خبرنگار العالم، فرماندهی پلیس نجف اشرف اعلام کرد سه محور اصلی که زائران از طریق آنها عازم کربلای معلی می شوند و نیز همه راه های اصلی و فرعی به طور کامل تحت نظر و امنیت کامل در آنها برقرار است.

اربعین
این در حالی است که هزاران زائر حسینی از مناطق مختلف عراق نیز در طول صدها کیلومتر با پای پیاده و استوار راهی کربلا هستند تا زیارت اربعین امام حسین علیه السلام را انجام دهند.
راه نجف به کربلا که مسیر پیاده روی است، هم اکنون صحنه حضور میلیون ها زائری است که به سوی کربلا در حرکتند تا خود را به بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام و برادر وفادارش ابو الفضل العباس علیه السلام در بین الحرمین برسانند.
تولیت آستان مقدس کربلای حسینی پیشتر اعلام کرده بود که خادمان علاوه بر پذیرایی از زائران، ماسک و دیگر ملزومات ضروری برای مصونیت از بیماری کرونا در اختیار آنان قرار می دهند.
در همین حال 26 گروه امداد متشکل از 700 امدادرسان شبانه روز در خدمت زائران هستند و ده ها دستگاه خودروی امداد و آمبولانس نیز برای مواقع اضطراری در اطراف حرم حسینی مستقرند.

پربیننده ترین خبرها