هاآرتص: تشکیلات خودگردان فلسطین پیمانکار اسرائیل است/ تل آویو نتوانست آتش کرانه باختری را خاموش کند

هاآرتص: تشکیلات خودگردان فلسطین پیمانکار اسرائیل است/ تل آویو نتوانست آتش کرانه باختری را خاموش کند
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 11:15

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی با اشاره به ناکامی تل آویو در مقابله با عملیات روز افزون مقاومت در کرانه باختری رود اردن نوشت که اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان پیمانکار خود نگاه می کند و ناتوانی این تشکیلات از عوامل تشدید عملیات فلسطینی ها در کرانه باختری است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با عنوان "اسرائیل تلاش کرد آتش کرانه باختری را خاموش کند اما آن را برافروخت" نوشت: هفت هفته و نیمی که تا موعد برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) باقی مانده است و کابینه "یائیر لاپید" امیدوار است که آتش های امنیتی را خاموش کند.

به نوشته این روزنامه، اولین بحران امنیتی پیش روی رژیم اسرائیل موج عملیات شهادت طلبانه مبارزان فلسطینی در ماه مارس تا می سال جاری بود که روند انحلال ائتلاف حاکم در رژیم صهیونیستی و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام در این رژیم را سرعت بخشید.در ماه اوت نیز بحران دیگری اتفاق افتاد و آن هم نبرد سه روزه با مقاومت فلسطین در نوار غزه بود.

برپایه این گزارش، کابینه لاپید همچنین مجبور شده تا به فلسطینی ها امتیاز بدهد و در همین راستا امتیازاتی به اسیران فلسطینی داد تا از اعتصاب گروهی که در یک برهه حساس برای آن برنامه ریزی کردند؛ ممانعت شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اگر حزب الله لبنان تهدیدات خود را از سرنگیرد، جبهه اصلی که طی ماه های پیش رو بر ثبات (سرزمین های اشغالی) تاثیر می گذارد، جبهه کرانه باختری خواهد بود و وضعیت در این منطقه نگران کننده تر است. از زمان موج عملیات (شهادت طلبانه در داخل سرزمین اشغالی) در بهار گذشته، ارتش اسرائیل نیروهای خود در مناطق درگیری را به طور گسترده افزایش داد و پس از آن به همراه دستگاه امنیت داخلی "شاباک" و پلیس عملیات بازداشت ها را به راه انداخت و این عملیات بیشتر در منطقه جنین متمرکز بود زیرا بیشتر کسانی که عملیات (استشهادی) انجام می دادند، از آن منطقه بودند.

در این گزارش آمده است: بنابراین میدان درگیری ها به جنین منتقل شد و سپس به اردوگاه پناهندگان نزدیک به شهر و روستاها رسید و بعد از آن به منطقه نابلس گسترش یافت. رژیم صهیونیستی عملیات زیادی برای ورود به این مناطق انجام دادند اما با مقاومت مسلحانه ده ها و گاهی اوقات صدها جوان فلسطینی مواجه شد. علاوه بر این، اخیرا و در هفته گذشته شاهد عملیاتی در شمال غور اردن در شرق نابلس بودیم؛ یک گروه خانوادگی متشکل از پدر و پسر و پسر عمو به خودروی حامل نظامیان اسرائیلی حمله و شش نفر از آن ها را زخمی کردند.

به نوشته هاآرتص، "آویو کوخاوی" رئیس پیشین ستادکل نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی اخیرا گفت که ناتوانی تشکیلات خودگردان فلسطین از دلایل این درگیری ها است. او گفت که حکومت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ناتوان شده و کنترل آن بر شمال کرانه باختری ضعیف شده است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: اسرائیل در تعامل با تشکیلات خود گردان فلسطین به عنوان یک پیمانکار امور امنیتی رفتار می کند و در این شرایط، گسترش عملیات در جنین و افزایش تنش ها با نزدیک شدن به اعیاد یهودی سناریوی احتمالی هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها