ایران و ونزوئلا، «نمایشگاه علم، فناوری و صنایع» برگزار می‌کنند

ایران و ونزوئلا، «نمایشگاه علم، فناوری و صنایع» برگزار می‌کنند
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 11:13

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات ونزوئلا و در راستای تقویت هر چه بیشتر روابط، ایران و ونزوئلا از ۱۴ تا ۱۸ سپتامبر (۲۳ تا ۲۷ شهریور) «نمایشگاه اکسپو» را، با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در آمریکای لاتین برگزار می‌کنند.

العالم - آمریکا

به نقل از خبرگزاری افه، «فرِدی نانیِز» وزیر ارتباطات ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت «نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا از ۱۴ تا ۱۸ سپتامبر در کاراکاس برگزار می‌شود».

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دنبال سفر به تهران، ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) به کابینه اقتصادی خود دستور داد تا فورا یک پارک صنعتی فناوری با همکاری ایران در زمینه توسعه بهداشتی، غذایی و آموزش، طراحی و راه‌اندازی کنند.

مادورو با اشاره به اینکه در جریان سفر خود به ایران به عنوان سومین ایستگاه از شش مقصد تور بین‌المللی ۱۱ روزه، «فرصت» داشته است تا برای «چند ساعت» از یک شهرک صنعتی فناوری در حومه تهران بازدید کند، گفت: در آنجا قرارداد خرید یک هزار تخت برای بیماران کلیوی و دیالیزی با فناوری روز دنیا بسته شد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد ایران متعهد شده است تا تمام دانش خود را برای «توسعه همه جانبه» در این حوزه به کشورش «انتقال» دهد.

در روزهایی که نخستین گروه از متخصصان ونزوئلایی حوزه سلول‌های بنیادی در تهران به سر می‌برند، سه روز تا برگزاری «نمایشگاه علمی، فناوری، صنعتی ایران- ونزوئلا» با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کاراکاس باقی مانده است. «گابریِلا خیمنز رامیرز» معاون بخش علم، فناوری، آموزش و سلامت ریاست جمهوری ونزوئلا اخیرا از بررسی حضور بیش از ۱۵۰ غرفه‌دار در بخش‌های علمی و فناوری از ایران در این نمایشگاه خبر داد.

نخستین گروه از متخصصان ونزوئلایی حوزه سلول‌های بنیادی از «موسسه تحقیقات علمی ونزوئلا» (IVIC)، شنبه ۲۷ اوت (پنجم شهریور ماه) عازم ایران شدند. طبق اعلام معاون بخش علم، فناوری، آموزش و سلامت ریاست جمهوری ونزوئلا، این گروه از متخصصان در فرآیند تبادل دانش فنی و تجربیات پژوهشی در «پژوهشکده سلول‌های بنیاد رویان» در بیمارستان شریعتی تهران شرکت خواهند کرد.

با در نظر گرفتن اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به نگاه مثبت دولت سیزدهم به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور و تاکید مقام معظم رهبری به توسعه اقتصاددانش بنیان به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مجموعه ای از فعالیت‌ها در راستای حمایت از این شرکت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است، گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ونزوئلا، فرصت مناسبی برای نشان دادن آخرین دستاوردها به شرکت‌های کشور میزبان و سایر علاقه‌مندان خواهد بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها