حمله دقیق به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق با «کنکورس»+فیلم

يکشنبه 20 شهريور 1401 - 15:09

منابع رسانه‌ای از حمله دقیق امروز به یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق با موشک «کنکورس» خبر دادند.

العالم - ترکیه

منابع رسانه‌ای عراقی، امروز (یکشنبه، ۱۱ سپتامبر) از حمله موشکی جدید علیه یکی از پایگاه‌های ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

به نوشته کانال تلگرامی «صابرین»، بار دیگر یکی از پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق، امروز، هدف شلیک موشک هدایت شونده «کنکورس» قرار گرفت. ۳۱ آگوست (نهم شهریور) گذشته بود که برای نخستین بار تصاویری از حمله با موشک کنکورس به پایگاه نظامی «بامرنی» ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و امروز برای دومین بار اعلام شد که یک پایگاه نظامی ترکیه با این موشک هدف قرار گرفته است.

موشک‌های ۹ام۱۱۳ کنکورس (به روسی 9М113 Конкурс» که در ناتو از آن با عنوان «AT-5 Spandrel» یاد می‌شود، یک موشک هدایت شونده ضد زره اتحاد جماهیر شوروری نسل دوم است که برای مقابله با اهداف متحرک و ثابت طراحی شده است. این موشک‌ دو نسخه قابل حمل و قابل تعبیه بر روی خودروهای زرهی دارد.

کنکورس مجهز به یک کلاهک ضد زره با قابلیت انفجار قوی با برد متر تا چهار کیلومتر است که با سرعت ۲۰۰ متر بر ثانیه شلیک می‌شود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله امروز به پایگاه ترکیه در شمال عراق را برعهده نگرفته است. اما فیلم حمله را شبکه «گریلا تی‌وی» وابسته به گروهک «حزب کارگران کردستان» منتشر کرده است. ارتش ترکیه مدعی است که برای مبارزه با گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در شمال عراق حضور نظامی دارد. هرچند دولت بغداد این حضور را اشغالگری و نقض تمامیت ارضی عراق می‌داند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها