پیدا شدن زنان ایزدی عراقی با دستبند و آثار شکنجه در اردوگاه داعشی ها در سوریه + ویدیو

يکشنبه 20 شهريور 1401 - 16:45

یگان‌های کرد اعلام کردند که در جریان عملیات امنیتی این یگان‌ها و نیروهای «آسایش»، 4 زن ایزدی زندانی در اردوگاه داعش را با ملیت عراقی پیدا کرده اند.

العالم - سوریه

یگان های کرد گفتند که در جریان عملیات جستجو در داخل اردوگاه الهول، چادری را پیدا کردند که توسط تروریست های داعش در اردوگاه به زندانی کردن، شکنجه، ربودن و پنهان نمودن ساکنان اردوگاه اختصاص داده شده بود.

یک کلیپ ویدئویی منتشر شده توسط مرکز رسانه ای یگان های حفاظت از زنان کرد، لحظه ورود افراد مسلح به چادر را نشان می دهد که سه زن ایزدی را با دستبند، زنجیر و آثار شکنجه پیدا می کنند.

وفا، یکی از زنانی که در داخل چادر پیدا شده است، گفت: «من توسط گروه تروریستی داعش از روستای کوجه ربوده شدم و ما را به عنوان اسیر و برده همراه بسیاری از زنان ایزدی، به مکان های متعددی از موصل تا رقه و حسکه بردند. تا اینکه آخرین بار، تروریستی که من را خریده بود دستگیر شد و من به اردوگاه الهول منتقل شدم.

نیروهای موسوم به آسایش کُرد چند روز پیش اعلام کردند که یک زن ایزدی دیگر را در بازداشتگاه های تروریستی داعش در این اردوگاه پیدا کرده اند و به این ترتیب تعداد زنان ایزدی بازداشت شده از زمان راه اندازی عملیات نیروهای آسایش در داخل کمپ حدود دو هفته پیش به چهار نفر رسید.

این اردوگاه چادری در حومه جنوبی شهر الهول استان حسکه در شمال سوریه، نزدیک مرز سوریه و عراق واقع شده‌است. نام الهول در عربی به معنی باتلاق است. اردوگاه الهول بزرگترین اردوگاه زنان، کودکان و مردان عضو داعش است که توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت ایالات متحده کنترل می‌شود.

پربیننده ترین خبرها