اوکراین: بیش از 3000 کیلومتر از خاکمان را پس گرفتیم

اوکراین: بیش از 3000 کیلومتر از خاکمان را پس گرفتیم
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 16:37

کی‌یف مدعی شد نیروهای اوکراینی از ابتدای سپتامبر بیش از 3000 کیلومتر مربع از خاک این کشور را از کنترل نیروهای روسیه آزاد کرده‌اند.

العالم_اروپا

«والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه (۱۱ سپتامبر) گفت که ارتش اوکراین از ابتدای ماه میلادی جاری بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور را پس گرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نیروهای اوکراینی به پیشروی در منطقه خارکیف ادامه می‌دهند، جایی که به سرعت نیروهای مسکو را از چند شهر مهم در کمتر از یک هفته بیرون رانده‌اند.

بی‌بی‌سی گزارش داد این پیشروی چشمگیر اگر تایید شود به این معناست که کی‌یف دستاوردهای اعلام شده خود را در کمی بیش از ۴۸ ساعت سه برابر کرده است. طبق این گزارش، زلنسکی پنجشنبه از پس گرفتن هزار کیلومتر مربع و شنبه بعدازظهر از بازپسگیری مجموع دو هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور خبر داده بود.

بی‌بی‌سی در گزارش خود اعلام کرد نمی‌تواند آمارهای اوکراین را تایید کند و به خبرنگاران هم دسترسی به خطوط مقدم داده نشده است. طبق این گزارش، شنبه، ضد حمله نیروهای اوکراینی در شرق این کشور باعث شد آن‌ها بتوانند به «ایزیوم» و «کوپیانسک» که تحت کنترل روسیه قرار دارند و به لحاظ مکان نگهداری تجهیزات برای مسکو کلیدی هستند، وارد شوند.

اما مقامات دفاعی انگلیس هشدار داده‌اند که نبرد در خارج از این شهرها ادامه دارد و مقامات در کی‌یف گفتند نیروهای اوکراینی همچنان مشغول مقابله برای دستیابی به کنترل تعدادی از شهرک‌های اطراف ایزیوم هستند.

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس هم شنبه (دهم سپتامبر) اعلام کرد نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته به دستاوردهای قابل توجه در منطقه خارکیف ادامه دادند. به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس در بولتن روزانه خود در توییتر اعلام کرد روسیه احتمالاً واحدهایش را از منطقه خارج کرده اما نبرد اطراف شهرهای «کوپیانسک» و «ایزیوم» ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه خروج نیروهایش از چند مکان در سراسر منطقه خارکیف را تایید کرده است. این وزارتخانه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیم به سازماندهی مجدد نیروها در مناطق «بالاکلیا» و ایزیوم به منظور افزایش تلاش‌ها در جهت دونتسک گرفته شد.

این وزارتخانه در ادامه گفت نیروهای مستقر در این منطقه در سه روز گذشته در محدوده جمهوری خلق دونتسک مجدداً مستقر شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها