سردار فدوی: سپاه برای توسعه فناوری‌های راهبردی عزم جدی دارد

سردار فدوی: سپاه برای توسعه فناوری‌های راهبردی عزم جدی دارد
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 17:38

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه برای کمک به توسعه فناوری‌های راهبردی در راستای حل مسائل اصلی کشور عزم جدی دارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، برای اطلاع از آخرین وضعیت مطالعات و تحقیقات پروژه مهم و راهبردی آب‌های پردازشی، از مزرعه تحقیقاتی مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست دانشگاه جامع امام حسین (ع) بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: توجه ویژه به افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، چند سالی است که در دستور کار مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست دانشگاه جامع امام حسین (ع) قرار گرفته که در این رابطه دستاوردهای زیادی هم از اثرات شگرف فناوری آب‌های پردازشی به ثبت رسیده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این تحقیقات علاوه بر اینکه همچنان در ابعاد مختلف در حال انجام بوده، هم زمان مرکز آب و انرژی نیز در پی توسعه فناوری‌های مربوطه است که امید می‌رود این فناوری‌ها بتوانند در جهت کمک به کشاورزی و امنیت غذایی کشور در سطح وسیعی به‌کار گرفته شوند.

در این بازدید که سردار محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جهانسوز مسئول بسیج مهندسین کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین، سردار فدوی را همراهی می‌کردند؛ همت مدیر مرکز راهبردی آب و انرژی این دانشگاه، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته پیرامون اثرات استفاده از آب‌های پردازشی در واحدهای مختلف این مزرعه، از جمله واحد دانه‌های روغنی، واحد ذرت علوفه‌ای، واحد سیفی‌جات، واحدهای دام سبک و طیور را ارائه کرد.

پربیننده ترین خبرها