خدمات‌رسانی بی وقفه ارتش و سپاه به زائران اربعین در مرزها

خدمات‌رسانی بی وقفه ارتش و سپاه به زائران اربعین در مرزها
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 18:19

اوج گیری سفر زائران اربعین و نیاز به تامین امکانات مورد نیاز آنها بخصوص در مرزها، سپاه و ارتش را بر آن داشت که برای رفع بخشی از این نیازها و خدمت رسانی به مردم با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر مناطق مرزی با همکاری دولت ورود کنند.

العالم_عراق

ارائه خدمات پزشکی به هزار و ۹۰۰ نفر از زائران، استقرار بیمارستان صحرایی و کانکس‌های آب در مسیرهای نجف به کربلا و انتقال زوار از مرزهای شلمچه و چذابه به خرمشهر و اهواز از اقدامات ارتش و سپاه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.

در کنار این اقدامات، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در روزهای گذشته بازدیدی از مرز مهران و با بیان اینکه تمام ‌امکانات سپاه‌های‌ استانی در خوزستان، کرمانشاه، ایلام و قم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران به‌کار گرفته شده است، هدف از این اقدامات را تسهیل سفر زائران اربعین اعلام کرد.

فرمانده کل ‌سپاه با اشاره به اقدامات سپاه برای خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: بیمارستان‌های صحرایی، اردوهای تجمع، اسکان مردم به خصوص آبرسانی و استقرار کانکس‌های آب و همچنین کانکس‌هایی برای اینکه اگر زائری گرمازده شد در مسیرهای نجف به کربلا مستقر و همچنین در پایانه‌های کشور خودمان مستقر هستند.

همچنین در موضوع امنیت به خصوص نقل و انتقال زائران نزدیک یک هزار دستگاه اتوبوس از سپاه کار جابجایی زائران را در داخل خاک ایران انجام می دهند تا مشکلی در این زمینه نباشد.

ارسال محموله‌های دارویی و غذایی زائران اربعین

محموله‌های زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) در مرز مهران، توسط دو فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز جمعه - ۱۸ شهریور - توسط دو فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به فرودگاه ایلام ارسال شد.

به گفته امیر سرتیپ مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، با توجه به‌ ازدحام جمعیت زائران اربعین در مرز مهران و نیاز بیشتر به اقلام زیستی و بهداشتی در راستای حفظ سلامت و ارائه خدمات بیشتر به این عزیزان، ده‌ها تن محموله‌های زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی ارسال شده است و ارتش آمادگی کامل دارد تا در کم ترین زمان ممکن، علاوه بر ارسال محموله های مورد نیاز، هواپیمای اورژانس هوایی خود مجهز به ۲۰ تخت آی سی یو را نیز در اختیار زائران قرار دهد.

ارائه خدمات پزشکی به هزار و ۹۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی (ع)

ارائه خدمات پزشکی نیز در این مدت در دستور کار نیروهای مسلح قرار داشته است؛ در این پیوند قربانعلی عقیلی مسئول تیم پزشکی اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش در مرز گفته است: تیم پزشکی نیروی هوایی ارتش از ۱۷ شهریورماه تاکنون به هزار و ۹۰۰ نفر نفر از زائران خدمات پزشکی ارائه کرده است.

به گفته وی، در حال حاضر بخش‌های سیار دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل و داروخانه با حضور ۵۶ نفر از متخصصان بیهوشی، اورژانس، رادیولوژی، قلب و پزشکان عمومی و طب سنتی در حال خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) هستند.

خدمات قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه به زائران اربعین/ آمادگی برای کمک به بازگشت زوار از مرز

سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهداء فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلای نیروی زمینی سپاه درباره فعالیت‌های این قرارگاه در ایام اربعین اظهار داشت: در ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت‌های مهمی برای زوار اربعین انجام شده که یکی از اقدامات مذکور، اختصاص چند فروند بالگرد برای رفاه حال زوار اربعین است؛ یکی از این بالگردها، بالگرد ۲۰۵ است که برای اورژانس و جابجایی بیماران در منطقه و دیگری بالگرد Mi-۱۷ است که برای جابجایی و نظارت برای مدیریت مرزهای شلمچه و چذابه درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ما از طریق پهپاد بر روند عبور و مرور در محورهای چذابه و شلمچه نظارت می‌کنیم، بیان داشت: هدف از این کار کمک به نیروهای نظامی و انتظامی است تا مشکلی رخ ندهد. همچنین یگان جنگ نوین ما نیز در منطقه حضور دارند و به موکب‌ها سرکشی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه گفت: تیپ امام صادق (ع) بوشهر در خط مرزی شلمچه حضور داشته و به زوار خدمت می‌کند. ما وظیفه داریم به زوار سید و سالار شهیدان (ع) خدمت کنیم تا در عبور و مرور خود به کوچک‌ترین مشکلی برخورد نکنند.

سرتیپ خادم سیدالشهدا درباره نحوه فعالیت اتوبوس‌های تابعه این قرارگاه برای کمک به زوار نیز تصریح کرد: اتوبوس‌های سپاه، زوار را از مرزهای شلمچه و چذابه به خرمشهر و اهواز منتقل می‌کنند، البته تعدادی از اتوبوس‌های شهرداری و سایر دستگاه‌ها به وارد خاک عراق شده‌اند و آن‌ها را به داخل کشورمان جابجا می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها