آیا هوکشتاین مامور رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت لبنان است؟

آیا هوکشتاین مامور رژیم صهیونیستی علیه حقوق ملت لبنان است؟
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 19:16

کارشناسان معتقدند که منافع برخی طرف‌های لبنانی با رژیم صهیونیستی و آمریکا در زمینه تعویق مذاکرات مربوط به منابع و مرزهای لبنان همسو است.

العالم – نظرکده

آنان نسبت به اجرای توطئه مایک پمپئو وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در سال 2019 در این زمینه هشدار دادند.

این کارشناسان می گویند که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی، از طرف رژیم اسراییل مذاکره می‌ کند نه به‌ عنوان یک میانجی و هدفش نه ترسیم مرزهای جغرافیایی بلکه ترسیم مرزهای سیاسی میان لبنان و رژیم صهیونیستی است.

آنان در ادامه خاطرنشان کردند که علت تعلل در روند مذاکرات، همسو بودن اهداف برخی از طرف های لبنانی با رژیم صهیونیستی است، زیرا رژیم صهیونیستی می خواهد این مذاکرات را تا پس از انتخابات داخلی اش به تعویق اندازد و طرف لبنانی نیز می خواهد آنقدر معطل کند تا دوره ریاست جمهوری میشل عون به پایان برسد و موفقیت در مذاکرات برای وی ثبت نشود.

هدف آمریکا از این تعلل نیز آن است که مقاومت لبنان نتواند هیچ دستاوردی را در این زمینه تحقق بخشد.

کارشناسان هشدار می دهند که تلاش هوکشتاین در اصل برای تحقق منویات مایک پومپئو در زمینه لغو یارانه و آزاد سازی نرخ ارز در لبنان برای نابودی اقتصادی این کشور است.

آنان می گویند که هدف دیگر دشمن نشان دادن نوعی همکاری میان لبنان و رژیم صهیونیستی در زمینه اکتشاف در حوزه نفتی و گازی کاریش است که برخی از مسئولین اسرائیلی آن را مهمتر از توافق عادی سازی آبراهام می دانند.

کارشناسان با اشاره به موضع سید حسن نصرالله می گویند اگر مقاومت و موضع گیری دبیرکل حزب الله نبود، اکنون رژیم صهیونیستی گاز فلسطین را به اروپا ارسال می کرد.

پربیننده ترین خبرها