اعتراف لاپید به نقش آفزینی رژیم صهیونیستی برای اخلال در مذاکرات لغو تحریم ها

اعتراف لاپید به نقش آفزینی رژیم صهیونیستی برای اخلال در مذاکرات لغو تحریم ها
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 21:49

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نبردی سیاسی را که به ادعای خودش برای مهار توافق هسته‌ای و جلوگیری از لغو تحریم‌ها علیه ایران به راه انداخته است، موفقیت‌آمیز خوانده و گفته این موضوع هنوز به پایان نرسیده و مسیر طولانی است، اما علائم و نشانه های دلگرم کننده وجود دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (یکشنبه) در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از آمریکایی ها، کشورهای اروپایی نیز دیروز اعلام کردند که امضای توافق هسته ای با ایران قریب الوقوع نیست. وی از عبارت پرونده های باز تحقیقاتی علیه ایران در سازمان بین المللی انرژی اتمی استفاده کرد و افزود این پرونده ها در آژانس بسته نخواهد شد.

لاپید در ادامه از تروئیکای اروپایی به خاطر موضع قاطعشان تشکر و اعتراف کرد که در ماه‌های اخیر گفت‌وگوهای گسترده‌ای با کشورهای اروپایی انجام داده است و همچنین مدعی شد که اطلاعاتی جدیدی درباره فعالیت‌های ایران در اختیار تروئیکا قرار داده است.
وی گفت که به موازات آن، تل آویو در تلاش است تا از ایجاد پایگاه های ایران در خاورمیانه، به ویژه در سوریه جلوگیری کند. همچنین خاطرنشان کرده که دولت او موافقت نخواهد کرد سوریه مرکز انتقال تسلیحات به جناح های مقاومت باشد.
لاپید برای یک سفر سیاسی امروز به آلمان می رود و طی آن با اولاف شولتس صدراعظم و آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آن کشور دیدار خواهد کرد. گفته شده که لاپید در دیدارهای خود در آلمان بر آمادگی دو طرف برای ایجاد شرایطی که توافق هسته ای با ایران امضا نشود، متمرکز خواهد بود.
شایان ذکر است که رژیم اشغالگر و لابی صهیونیست ها در آمریکا و کشورهای اروپایی از ابتدای مذاکرات لغو تحریم، از طریق اعمال فشار بر طرف‌های غربی با هدف اخلال و به شکست کشاندن هرگونه تلاش برای نزدیک‌شدن و دستیابی به توافق هسته ای و احیای برجام و رفع تحریم ها تلاش می کنند.
آنچه لاپید گفت آشکارا نقش رژیم اشغالگر را در اخلال و به تعویق انداختن دستیابی به توافق هسته ای آشکار می کند. همچنین دروغ های برخی از طرف های غربی را افشا می کند که تلاش می کنند ایران را مسئول این تأخیر معرفی کنند؛ علیرغم این که تهران همواره اعلام کرده است دستیابی به توافق به جدیت غرب به ویژه آمریکا بستگی دارد.

پربیننده ترین خبرها