تحلیلگر صهیونیست: وضعیت کنونی، آرامش پیش از طوفان است؛ باید منتظر انتفاضه سوم باشیم

تحلیلگر صهیونیست: وضعیت کنونی، آرامش پیش از طوفان است؛ باید منتظر انتفاضه سوم باشیم
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 22:27

مورخ و استاد دانشگاه تل‌آویو بر این باور است که وضعیت کنونی در مناطق مختلف فلسطین، آرامش پیش از طوفان است و صهیونیستها باید منتظر انتفاضه سوم باشند.

العالم_فلسطین اشغالی

«ایال زیسر» مورخ و استاد دانشگاه تل‌آویو نسبت به وقوع انتفاضه سوم مردم فلسطین علیه صهیونیستها هشدار دارد و گفت که درگیریهای پراکنده بین ارتش صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین، فریبنده است.

خبرگزاری سما فلسطین به نقل از زیسر گزارش داد، این آرامش و سکوت، آرامش قبل از طوفان است و در واقع، طوفان همچنان به قوت خود باقی است؛ هر چند روزی نیست که درگیریهای روتین و عادی بین مردم فلسطین و ارتش صهیونیست رخ ندهد.

وی تأکید کرد، هر اندازه که عملیاتهای حمله با چاقو یا زیر گرفتن بیشتر شود و بر شمار شهدای فلسطینی افزوده شود، هر شهیدی که به شهادت برسد، وضعیت را شعله‌ور خواهد کرد و به منزله شعله‌ور کردن آتش خواهد بود.

این استاد اسرائیلی خاطر نشان کرد، شهر جنین، پایتخت و خط مقدم درگیریهاست؛ افزون بر اینکه هفته گذشته هم در منطقه «دره اردن» به سمت یک اتوبوس صهیونیست تیراندازی شد. به همین دلیل می‌توان گفت که همه مناطق در حال شعله‌ور شدن است.

زیسر با بیان اینکه باید جلوی طوفان مردم فلسطین را گرفت، تأکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که هیچ کس، انتفاضه‌های قبلی را پیش‌بینی نکرده بود و به منزله رخداد تصادفی بود. در نتیجه اسرائیل آمادگی نداشت و زمان را هم از دست داد.

وی خاطر نشان کرد، نتیجه انتفاضه نخست، توافق اوسلو بود و تا به امروز رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی را پرداخت کرده است. لذا «نباید فراموش کنیم و ماهیت درگیری این است که پیش از آن، شاهد دوره‌های آرامش و عدم تنش هستیم، ولی نسل ما شاهد آرامش مطلق نبوده است.

این مورخ صهیونیست در پایان به رژیم صهیونیستی توصیه کرد که باید با قدرت، هر عملیاتی را که بخواهد تبدیل به انتفاضه شود، سرکوب کرد و به موازت آن، پیش از آنکه دیر شود، کنترل مناطق را در دست گرفت.

تحولات در فلسطین اشغالی این روزها آن چنان سرعت گرفته که حتی وضعیت امروز این سرزمین با روز گذشته اش را متفاوت کرده است؛ زیرا اگر تاکنون عملیات‌های مسلحانه محدود به عملیات‌هایی بود که یک بار در هفته انجام می شد، اما از روز یکشنبه، حمله ماهرانه و موفق سه فلسطینی در منطقه اغوار کرانه باختری علیه اتوبوسی از نظامیان صهیونیستی نشان داد که فلسطین وارد دوره جدیدی از تحولات شده است.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه شده و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای شده است پاسخ جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط خاصی را برای صهیونیست‌ها رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در نوارغزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی علیه اشغالگران تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

به گزارش فارس، روزنامه اسرائیل هیوم، چاپ تل‌آویو، افزایش حملات علیه اشغالگران صهیونیست در سراسر مناطق اشغالی را به «شروع انتفاضه سوم» ارزیابی کرده و در گزارشی به نقل از منابع خود نوشته: «انتفاضه سوم شروع شده و حملات فعلی فلسطینی‌ها پایان ماجرا نیست و آغاز مرحله جدیدی از تحولات است

پربیننده ترین خبرها