کشته و زخمی شدن 6 نظامی ترکیه در شمال عراق

کشته و زخمی شدن 6 نظامی ترکیه در شمال عراق
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 22:13

وزارت دفاع ترکیه خبر داد که در جریان درگیریهای شمال عراق، دو سرباز ترکیه‌ای کشته و چهار نفر دیگر از این نظامیان زخمی شدند.

العالم_ترکیه

وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه از تلفات نیروهای خود در جریان عملیات در شمال عراق خبر داد.

شبکه خبری الرابعه به نقل از وزارت دفاع ترکیه خبر داد که در جریان درگیریهای شمال عراق، دو سرباز ترکیه‌ای کشته و چهار نفر دیگر از این نظامیان زخمی شدند.

منابع عراقی جمعه هفته گذشته از کشته شدن یک نظامی ارتش ترکیه در منطقه «زاب-افاشین» در استان دهوک و در نزدیکی مرز ترکیه خبر دادند.

این نظامی بر اثر انفجار مین کشته شد؛ در منطقه‌ای که ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اقدام به ایجاد دهها مقر و پایگاه نظامی کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز پایگاه نظامی «بامرنی» ترکیه در استان دهوک واقع در شمال عراق امروز (چهارشنبه) هدف شلیک موشک هدایت شونده «کنکورس» قرار گرفت. طبق ویدئوی منتشر شده، این موشک به طور دقیق به یک بولدزر در این پایگاه اصابت و آن‌ را منهدم کرد.

به گزارش فارس، حضور نظامی ترکیه در شمال عراق در حالی است که دولت بغداد بارها این حضور را اشغالگری نامیده و به آن اعتراض کرده است. عراق آخرین بار در یکم مرداد در پی حمله ترکیه به تفرجگاهی در استان دهوک که ۹ کشته و ۲۳ زخمی در پی داشت، از این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها