وخامت اوضاع ارتش رژیم صهیونیستی؛ معضل اصلی «هرتزی هالیوی»

وخامت اوضاع ارتش رژیم صهیونیستی؛ معضل اصلی «هرتزی هالیوی»
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 09:05

یک خبرنگار نظامی صهیونیست با پرده برداشتن از وخامت اوضاع نظامیان رژیم اشغالگر گفت که این مسئله معضل بزرگی برای رئیس جدید ستاد کل ارتش این رژیم در مرحله پیش‌رو محسوب می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

«نیر دووری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به معضل اصلی پیش روی «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم که به تازگی برای این سمت انتخاب شده است، اشاره کرد و گفت که این معضل مربوط به پایه و اساس ارتش رژیم اشغالگر قدس است.

در این گزارش آمده است: مهم‌ترین معضل؛ کاهش انگیزه خدمت در ارتش ذخیره و درهم شکستن شکل «اسطوره‌ای» ارتش و همچنین عدم توانایی و عدم آمادگی آن برای جنگ در چند جبهه است.

برپایه این گزارش، این نتیجه گیری بر اساس داده‌هایی است که «امیر فدمنی» رئیس اداره برنامه‌ریزی و مدیریت نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً به کمیته روابط خارجی و امنیت کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه کرده است.

فدمنی در این گزارش به کنست اعلام کرده بود که از مجموع ۴۹۰ هزار نفر، ۱۲۰ هزار نیروی ذخیره دوره خدمت ضرورت را پشت سر می‌گذارند و تنها ۷۳ درصد از آنها برای شرکت در رزمایش‌هایی که هر سه سال یک بار به مدت سه هفته برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

«نیر دووری» در ادامه گزارش خود آورده است که کاهش درصد حاضران به انجام دوره خدمت ضرورت و شرکت کنندگان در رزمایش‌ها که ستون فقرات ارتش محسوب می‌شوند، بر آمادگی ارتش ذخیره و توانایی آن برای فعالیت در میدان نبرد تأثیر منفی می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد که به هیچ پیروزی دست یابند.

وی ادامه داد: تغییراتی که در سال‌های گذشته در ارتش رخ داد، نیروهای ذخیره را از دور خارج کرد و فعالیت‌های آن در حد انجام وظایف امنیتی جاری و جایگزینی نیروهای عادی بود و همین مسئله منجر به کاهش تجربه و سطح حرفه‌ای نظامیان و افسران آن شد و استفاده از آن در حال حاضر به عملیات محدود برای پشتیبانی از ارتش محدود شده است.

دووری در ادامه گزارش خود نسبت به بی‌توجهی فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی به این حقیقت هشدار داد و اذعان کرد که این اتفاق نشانه‌ای خطرناک برای آینده ارتش و تل‌آویو است، چراکه در صورت ادامه این روند نزولی در سطح آمادگی نیروهای ذخیره، آنها قادر به جنگیدن در چند جبهه نخواهند بود.

این خبرنگار صهیونیست در پایان خواستار تلاش برای اصلاح مجدد تئوری امنیتی و اهمیت بیشتر به احیای قابلیت‌های «ارتش ذخیره» رژیم صهیونیستی شد.

این درحالی است که اسحاق بریک ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی اخیرا با اذعان به دشوار و وخیم بودن اوضاع داخل نیروهای نظامی این رژیم، نوشت: اگر برای نبردی چند جانبه آماده نشویم، نابود می شویم.

بریک در مقاله ای در روزنامه معاریو اضافه کرد: اوضاع داخل نیروهای نظامی دشوار است و این اوضاع ممکن است در هر نبردی در آینده به یک فاجعه منجر شود.

وی از رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی خواست که هیبت این ارتش را بازیابد و از هم اکنون برای جنگ در چند جبهه آماده شود.

بریک افزود: هرتزی هالیوی رئیس جدید ستاد ارتش ارثیه سخت و پیچیده ای را از آویو کوخاوی رئیس ستاد کنونی تحویل می گیرد.

وی ادامه داد: ارتش نیاز به بازسازی و اصلاح در همه بخش ها دارد؛ بویژه اینکه از کمبود نیروی انسانی شدید رنج می برد.

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۱۳ شهریورماه در سخنانی اعلام کرد که «هرتزی هالیوی» رئیس شبعه اطلاعات نظامی رژیم را به عنوان رئیس ستاد ارتش تعیین کرده است.

هالیوی جانشین آویو کوخاوی در این سمت شده است. هالیوی از سال ۲۰۱۴ رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها