طرح امنیتی - خدماتی ستاد عملیات مشترک عراق برای اربعین

طرح امنیتی - خدماتی ستاد عملیات مشترک عراق برای اربعین
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 09:25

فرماندهی عملیات مشترک عراق از طرح امنیتی - خدماتی این ستاد برای همه عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) خبر داد.

العالم_عراق

به گزارش میدل ایست نیوز، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق در همین راستا اعلام کرد که دو ستاد کنترل در دو نجف اشرف و بابل برای تامین امنیت زائران اربعین افتتاح شده است و برنامه زیارت اربعین همه عتبات عالیات را شامل می‌شود.

وی با بیان این که این فرماندهی به زودی برنامه‌های امنیتی - خدماتی ویژه زیارت اربعین را آغاز خواهد کرد، افزود: «نیروهای شرکت کننده علاوه بر اجرای طرح امنیتی و ایجاد حلقه های امنیتی، کارهای اطلاعاتی زمینی و هوایی را نیز فراهم کرده‌اند».

سرلشکر الخفاجی با اشاره به این که «طرح خدمات زیارتی، تمام وزارتخانه های دولتی را بسیج کرد»، گفت: «برخی اقدامات برای تامین امنیت و تسهیل تردد زائران کربلای معلی انجام شده است».

وی با اشاره به اینکه این ستاد در محاسبات برنامه خود عتبات عالیات در شهرهای مقدس کاظمین، کربلا، نجف و سامرا را قرار داده‌اند و در آنجا اقدامات امنیتی و خدماتی انجام می‌شود، افزود: «نیروهای امنیتی ما در همه مناطق حضور دارند».

سخنگوی ستاد عملیات مشترک گفت که نیروهای مهندسی نظامی پل‌های پیاده نظام اضافی، یکی در نعمانیه و دیگری در المسیاب، ساخت و دو مقر کنترل یکی در نجف و دیگری در بابل را افتتاح کرد، توضیح داد: «نیروهای ما در انتقال زائران مشارکت می‌کنند».

ایرنا

پربیننده ترین خبرها